کد خبر: 103843
A

رئیس ستاد ارتش اسرائیل علیه ایران دست به کار شد

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در راستای تلاش صهیونیست‌ها برای انزوای ایران در تلاش است علیه برجام با کشورهای اروپایی بحث و گفت‌وگو کند.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل علیه ایران دست به کار شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در راستای تلاش صهیونیست‌ها برای انزوای ایران در تلاش است علیه برجام با کشورهای اروپایی بحث و گفت‌وگو کند.

در ادامه تلاش‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی برای وادار کردن کشورهای غربی به افزایش فشار علیه جمهوری اسلامی ایران، منابع ارشد ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کردند که «آویو کوخای» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در صدد است در خصوص موضوع ایران با رهبران کشورهای اروپایی بحث و گفت‌وگو کند.روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»،کوخای در صدد است تا روز سه‌شنبه هفته جاری، «رووین ریولین» رئیس اسرائیل را در سفر دیپلماتیک به کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان و اتریش همراهی کند.

طبق این گزارش، ریولین و کوخای در نظر دارند در سفر به اروپا با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان و «الکساندر ون در بالن» رئیس‌جمهور اتریش و «سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش دیدار و گفت‌وگو کند.

منابع ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کوخای قصد دارد با رهبران کشورهای اروپایی درباره موضوعات امنیتی و با تأکید بر مسئله ایران و لبنان گفت‌وگو کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد در این دیدار علیه برجام و جمهوری اسلامی ایران، با کشورهای اروپایی لابی کند و همچنین علیه حزب‌الله لبنان نیز گفت‌وگوهایی را با سران کشورهای اروپایی انجام دهد.

کوخای یکی از اولین مقام‌های رژیم صهیونیستی بود که وقتی «جو بایدن» بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا قدرت را در ماه ژانویه (بهمن ماه) به دست گرفت، آشکارا با بازگشت واشنگتن به برجام یا ورود ایالات متحده به یک توافق جدید با جمهوری اسلامی ایران با «تغییرات اندک» مخالفت کرد.

وی در کنفرانس سالانه اندیشکده مطالعات امنیت ملی (INSS) مدعی شد که اگر پیشرفت‌های ایران در توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی‌سازی اورانیوم متوقف نشود، احتمال می‌رود که تهران در نهایت تنها چند هفته با یک بمب اتمی فاصله داشته باشد.

این مقام نظامی صهیونیستی همچنین مدعی شد که با به پایان رسیدن برجام، ایران همچنان می‌تواند در سال 2030 به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونستی تنها فردی از این رژیم نیست که تمامی تلاش خود را علیه جمهوری اسلامی ایران و برجام به کار گرفته است و در تازه‌ترین این مواضع ضدایرانی صهیونیست‌ها، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم شامگاه شنبه دوباره تهدیدهای پوشالی خود را تکرار کرد.

نتانیاهو در گفت‌وگویی با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، درباره تماس تلفنی چند روز پیش خود با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا توضیح داد: «به بایدن گفتم که هر کاری بتوانم برای جلوگیری از دستیابی ایران به [سلاح] اتمی انجام می‌دهم».

رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم می‌کند که به اذعان کارشناسان منطقه‌ای و بین‌المللی، اسرائیل خود دارای حدود ۴۰۰ کلاهک اتمی است؛ از سوی دیگر نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری با صدور فتوایی هرگونه ساخت، نگهداری و استفاده از تسلیحات اتمی را حرام اعلام کردند.

نتانیاهو پیشتر نیز با ادعای اینکه مواضع ضد ایرانی چند کشور عربی باعث حصول توافق‌های سازش شد، گفت متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران اولویت کابینه آینده او خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر