کد خبر: 103910
A

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: احتمال نفوذ در بین مشاوران روحانی وجود دارد

ابراهیم رضایی گفت: اینکه رئیس جمهور سیاست‌های یک گروه مشکوک مانند گروه بین المللی بحران که در زمان برجام و دوره اوباما و ترامپ هم رفتارهای مشکوکی داشتند را به سیاست‌های نظام ترجیح می‌دهد و آن را پیگیری می‌کند قابل تامل و تذکر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: احتمال نفوذ در بین مشاوران روحانی وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در مورد مسئله احیای توافق هسته‌ای، خطاب به دولت آمریکا  اظهارداشت: سخنان جناب آقای روحانی درباره آمادگی برای اجرای جزء به جزء برجام و رفع تحریم ها کاملا مغایر با سیاستهای اصلی نظام و طرح اقدام راهبردی مجلس است. اما آنچه برای ما ایجاد شک و شبهه و تردید می‌کند این است که صحبت‌های آقای روحانی نعل به نعل و مو به مو مطابق با متن‌های گروه مشکوک بین المللی بحران به ریاست رابرت مالی و مشاورت فرد مشکوکی مانند علی واعظ است.

وی با اشاره به نقش «گروه بین المللی بحران» در روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: اینکه رئیس جمهور سیاست‌های یک گروه مشکوک مانند گروه بین المللی بحران که در زمان برجام و دوره اوباما و ترامپ هم رفتارهای مشکوکی داشتند را به سیاست‌های نظام ترجیح می‌دهد و آن را پیگیری می‌کند قابل تامل و تذکر است. اما برای ما سوال است چگونه و توسط کدام مشاورین آقای روحانی این نوع سیاست به او القا می‌شود؟ معتقدیم که آقای روحانی باید در نوع نگاه خود و مشاورین و حلقه سیاست گذار خود یک تامل و تغییر کامل و اساسی انجام بدهد. احتمال نفوذ در حلقه مشاوران رئیس جمهور را بعید نمی‌دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با بیان اینکه حرف آقای روحانی چند مشکل اساسی دارد، خاطرنشان کرد: اولاً صحبت‌های ایشان با سیاست‌های ابلاغی نظام در تعارض است. ثانیاً تجربه تاریخی نشان داده است که چنین رویکردی در مقابل آمریکایی ها جواب نمی‌دهد و به عبارت عامیانه دبه درآوردن آمریکایی‌ها قابل پیش‌بینی است. از طرفی این صحبت‌ها با دو مشکل اساسی مواجه است اولاً اقتصاد ما را شرطی خواهد کرد و فضای اقتصاد معطل توافق یا عدم توافق دولت با طرف مقابل خواهند شد و در ثانی موجب معتبر شدن تهدید طرف مقابل خواهد شد و طرف مقابل در جنگ ادراکی به این نتیجه خواهد رسید که اگر تهدید بکند دولت روحانی تهدید او را معتبر می‌داند و به همین خاطر اقدام اساسی و گام اساسی برنخواهد داشت.

منبع: جهان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر