کد خبر: 10395
A

واکنش روابط عمومی وزارت خارجه به گزارش روزنامه شهروند

روابط عمومی وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای به گزارش روزنامه شهروند واکنش نشان داد.

واکنش روابط عمومی وزارت خارجه به گزارش روزنامه شهروند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روابط عمومی وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای به گزارش روزنامه شهروند واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بدنبال چاپ مطلبی در روزنامه شهروند مورخ ۲۹ آذر ۱۳۹۵ با عنوان « بازار سیاه ویزا» " و طرح موضوع رفتار نامناسب سفارتخانه های خارجی مقیم کشورمان با  هموطنان متقاضی روادید و اشاره به مسئولیت وزارت امور خارجه در دفاع از حقوق شهروندان ایرانی ، اداره روابط عمومی و تبلیغات وزارت امور خارجه ضمن استقبال از توجه رسانه ها به مسائل و مشکلات هموطنان  و شهروندان ایرانی،  توضیحاتی را  یادآور می شود.                                                                                                  

 همانگونه که در گذشته بارها اعلام گردید وزارت امور خارجه با اطلاع از مشکلات موجود در فرایند صدور روادید توسط برخی سفارتخانه های مقیم تهران و با هدف دفاع از حقوق شهروندان ایرانی همواره با آنان در تماس بوده و در گفتگوهای کنسولی با دولتهای مربوطه این موارد را با جدیت دنبال کرده است. حاصل این تماسها ، همکاری این سفارتخانه ها و تا حدودی بهبود شرایط بود که البته این موضوع تا رسیدن به شرایط مطلوب و رضایت بخش در دستور کار بخش های مربوطه ی وزارت امور خارجه قرار خواهد داشت.

در کنار مشکلات مربوط به سفارتخانه های خارجی در موضوع صدور روادید، شبکه ای از افراد غیر مسئول خارج از سفارتخانه ها نیز با ادعای تسهیل در روند اخذ روادید و دریافت مبالغی از هموطنان به این وضعیت و نارضایتی متقاضیان دامن می زنند. همانگونه که قبلا نیز اعلام شد وزارت امور خارجه برای حل این مشکل، اطلاعات لازم را در اختیار مراجع قضائی و امنیتی قرار داده و اطمینان داریم که این مراجع محترم به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. هموطنان عزیز هم لازم است از مراجعه به این واسطه های سودجو پرهیز نمایند.

در پایان تاکید می نماید وزارت امور خارجه همواره بر عملکرد و نحوه رفتار سفارتخانه های خارجی با شهروندان ایرانی نظارت و به هرگونه رفتار خلاف موازین و شئون دیپلماتیک از طریق مقتضی رسیدگی نموده و خواهد نمود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر