کد خبر: 103968
A

ثبت‌نام نهایی ۶۹۱ نفر برای عضویت شورای شهر تهران

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران گفت: برای شورای شهر تهران تا امروز ثبت نام ۶۹۱ نفر قطعی شده‌اند.

ثبت‌نام نهایی ۶۹۱ نفر برای عضویت شورای شهر تهران

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد نادری، پس از بازدید از محل ثبت نام ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر اظهار کرد: تا ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه امروز صبح مجموع ثبت نام در استان تهران دو هزار و ۱۵۶ نفر بوده است که ۵۱ درصد از آنها یعنی یک‌هزار و ۱۰۴ نفر به صورت حضوری در محل فرمانداری‌ها ثبت نام کردند.

او ادامه داد: ثبت نام ۴۹ درصد باقی مانده به صورت غیرحضوری انجام شده است که از این میزان ۲۰ درصد از طریق موبایل، ۱۹ درصد از طریق رایانه شخصی و ۱۰ درصد از طریق دفاتر پیشخوان برای ثبت نام اقدام کرده‌اند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران تصریح کرد: از مجموع ثبت نام‌های استان تهران ۱۴ درصد را بانوان و ۸۶ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی درباره آمار ثبت نام‌های غیرقطعی افزود: ۷۴۲ نفر ثبت نام غیرقطعی در استان تهران وجود دارد که دارای نقص مدارک بوده‌اند و پس از برطرف کردن نواقص کد نهایی برای آنها صادر می‌شود.

نادری افزود: برای شورای شهر تهران تا امروز ثبت نام ۶۹۱ نفر قطعی شده‌اند.

وی افزود: شاهد سیر صعودی در فرایند ثبت نام هستیم و پیش بینی می‌شود فردا که پرونده ثبت نام بسته خواهد شد با حجم بیشتری از مراجعات حضوری و غیرحضوری مواجه شویم.

نادری گفت: این رقم ثبت نام در استان تهران در حدود ۲۱ درصد ثبت نام‌های کشور را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات انجام می‌شود گفت: در مجلس پیمان بستیم که یک انتخابات سالم و به دور از حاشیه را برگزار کنیم چرا که وظیفه نظارت و تأیید صلاحیت را برعهده داریم.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران گفت: امیدواریم بتوانیم با نظارت و اجرا انتخابات خوبی را به دور از هر حاشیه و شائبه‌ای برگزار کنیم و یک انتخابات تراز انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ را محقق کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات ثبت نام غیرحضوری در روزهای گذشته، برای دو روز باقی مانده چه تمهیداتی در نظر گرفته شده، گفت: در روزهای اول ثبت نام غیرحضوری مشکلات بیشتری داشت و در قسمت آی. تی تلاش می‌کنند ایرادات و نقص‌های فنی را برطرف کنند. با توجه به اینکه انتخابات اولین دوره است که به صورت اینترنتی برگزار می‌شود، مقداری نقص طبیعی است اما دوستان ما تلاش می‌کنند تا در این فرصت باقی مانده مشکلات رفع شود.

وی در پایان با اشاره به فضای ثبت نام گفت: سعی شده است که پروتکل‌ها به طور دقیق حفظ شود و آسیب جدی به هموطنان و همشهریان نرسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر