کد خبر: 104086
A

فعال سیاسی اصولگرا: ضرغامی پایگاه اجتماعی ندارد و رهاست

محمدصادق کوشکی فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به کاندیداتوری ضرغامی گفت: اگر بشود به او سیاست مدار گفت چون به معنی دقیق کلمه سیاست مدار نبوده است، از آن دسته سیاستمداران فاقد پایگاه اجتماعی یا رها است.

فعال سیاسی اصولگرا: ضرغامی پایگاه اجتماعی ندارد و رهاست

به گزارش دیده بان ایران؛ عزت‌الله ضرغامی آخرین نفری است که از صف کاندیداهای احتمالی خارج و به گروه کاندیدهای قطعی و رسمی پیوسته است. او تمایل خود به ورود به رقابت‌های انتخاباتی 1400 را هیچ وقت پنهان نکرده بود اما اکنون در گفت‌وگویی با ایسنا رسما اعلام کرده که نامزد ریاست جمهوری خواهد بود. آن هم نامزدی مستقل!


رئیس اسبق سازمان صدا و سیما البته از خیلی وقت قبل و همان وقتی که در صفحه اینستاگرام خود مواضعی متفاوت از دوران اداره رسانه ملی ارائه می‌داد، سعی داشت که حساب خود را از اصولگرایان جدا کند. میهمان‌های متفاوتی را به صرف صبحانه دعود کرده و این طور القا می‌کرد که طی سال‌ها تغییر رویه داده یا حداقل اینکه آنچه پیش‌تر از او دیده‌ و شناخته بودیم متاثر از چارچوب‌های صدا و سیما بوده است!


حالا هم که صراحتا گفته حتی پیش از طرح شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» این مرزبندی‌ها را پوست خربزه زیر پای ملت می‌دانسته است. می‌گوید که با همه جریان‌ها ارتباط خوبی دارد اما مستقل آمده است! همچنین تاکید می‌کند که با بقیه فرق دارد!


این درحالی است که ضرغامی هیچ وقت در فضای رسانه‌ای و در گمانه‌زنی‌های انتخاباتی کاندیدای قابل اعتنایی تلقی نشده است. اجماع اصولگرایان روی او بعید و حتی محال به نظر می‌رسد. پشتوانه حزبی ندارد و حتی از محبوبت اجتماعی نیز برخوردار نیست. احتمالا به همین خاطر است که خواسته از همان اول دست پیش گرفته و به جای آنکه مورد بی‌اعتنایی اصولگرایان قرار بگیرد، خودش خرج خود را جدا کند. غافل از آنکه به اعتقاد کارشناسان و تحلیل‌گرانی شانسی برای موفقیت ندارد.


محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا یکی از همین کارشناسان است. او معتقد است: « تجربه انتخابات در کشور ما نشان داده که نامزدهایی موفق می‌شوند که یک پایگاه اجتماعی مشخص داشته باشند. آقای ضرغامی اما تا کنون در موقعیتی نبودهکه بتواند برای خود پایگاه اجتماعی ایجاد کند».


وی افزود: «اگر بشود به او سیاست مدار گفت چون به معنی دقیق کلمه سیاست مدار نبوده است، از آن دسته سیاستمداران فاقد پایگاه اجتماعی یا رها است. سیاستمدارانی که نه به واسطه پایگاه اجتماعی خود بلکه به واسطه مناصبی که داشته‌اند، وارد حوزه سیاست شده‌اند و قشر خاصی را نمایندگی نمی‌کنند».


این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: « طبق تجربه این گروه از سیاستمداران اگر با یک پایگاه اجتماعی ائتلاف نکنند شانسی برای ورود آبرومند در انتخابات ندارند. به هرحال ما در گذشته نامزدهایی داشته‌ایم که اگرچه در سمت‌های قابل توجهی مثل بوده‌اند اما در گستره ملی بیش از 80 یا 100 هزار رای نگرفته‌اند! دلیلش نیز این بوده که پایگاه اجتماعی نداشته‌اند».


کوشکی همچنین تصریح کرد: « دقت داشته باشید که مقصود از پایگاه اجتماعی داشتن، وابستگی به طیف‌های سیاسی مثل اصلاح طلب و اصولگرا نیست. منظور لایه‌هایی از جامعه است. مثلا ممکن است که پایگاه اجتماعی یک نامزد طبقه متوسط و پایگاه اجتماعی یکی هم بازار و طبقه سنتی باشد».


وی در پاسخ به اینکه آیا تلاش‌های ضرغامی برای ارائه چهره متفاوت‌تر از خود از طریق اینستاگرام موفق بوده است یا خیر؟ گفت: «باید بازخوردهای را بررسی کرد و پاسخ داد. دوستانی که در فضای مجازی فعال‌تر هستند حتما بهتر می‌توانند این را بگویند اما من فکر نمی‌کنم که بازخورد جدی گرفته باشند».

منبع: آزادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر