کد خبر: 104125
A

توصیه‌های مهم رسایی به اصولگرایان: با هم دعوا نکنید؛ ببینیم نظر رهبری با چه کسی است

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی معتقد است که باید منتظر سخنرانی ابتدای سال رهبری باشیم. رسایی می‌نویسد:‌ « از همه مهمتر باید منتظر شنیدن بیانات رهبر معظم انقلاب در روزهای آینده و بویژه پیام نوروزی و سخنان ابتدای فروردین ۱۴۰۰ باشیم تا بر اساس شاخص‌های تبیین شده به دنبال مصداق آن بگردیم.»‌

توصیه‌های مهم رسایی به اصولگرایان: با هم دعوا نکنید؛ ببینیم نظر رهبری با چه کسی است

به گزارش دیده بان ایران؛ حمید رسایی با انتشار متنی در کانال تلگرامی و توئیترش از هواداران جریان اصولگرایی خواست تا بر سر کاندیداهای انتخاباتی از حالا دعوا نکنند. او ابتدا به درستی به آنها یادآور شد که برخی از کاندیداهایی که امروز می بینید «با یک تلفن از ثبت‌نام در انتخابات انصراف می‌دهند.» برخی دیگر «ثبت‌نام می‌کنند ولی تایید صلاحیت نمی‌شوند.» و برخی دیگر «تایید صلاحیت می‌شوند اما به دلایلی انصراف می‌دهند.»‌

حرف او کاملا درست است. شورای نگهبان آشکار و نهان، بخشی از وظایف به وحدت رساندن آنها را بردوش می کشد. مثلا در مورد مصداق دسته اول می‌توان به محمد باقر قالیباف در سال ۹۶ اشاره کرد که در روزهای آخر کنار کشید.

برای دسته دوم می‌توان از زاکانی و بذرپاش یاد کرد. زاکانی در دو انتخابات ثبت نام کرد اما تایید صلاحیت نشد. بذرپاش نیز در سال ۹۶ خود را کاندیدای «جوان مومن انقلابی» می‌دانست که تایید صلاحیت نشد.

مصداق دسته سوم نیز حدادعادل است که در انتخابات سال ۹۲ حضور پیدا کرد و انصراف داد. اما احتمال دارد در این دوره در همان ابتدا با انصراف‌ آنها روبه رو شویم.

با اینحال توصیه اصلی و مهم رسایی در بخش دیگری از نوشته او مطرح شده است. او معتقد است که باید منتظر سخنرانی ابتدای سال رهبری باشیم. رسایی می‌نویسد:‌ « از همه مهمتر باید منتظر شنیدن بیانات رهبر معظم انقلاب در روزهای آینده و بویژه پیام نوروزی و سخنان ابتدای فروردین ۱۴۰۰ باشیم تا بر اساس شاخص‌های تبیین شده به دنبال مصداق آن بگردیم.»‌

رویه معمول در اصولگرایان این است که بعد از پایان سخنرانی نوروزی رهبری مسابقه سرعت آغاز می‌شود و همه به دنبال مصدایق می‌گردند تا ببینند نظر رهبری به کاندیدای مورد علاقه آنها هست یا نه. اگر از کلید واژه «جوان مومن انقلابی»‌ استفاده شد، هواداران سعید محمد می‌گویند: نظر آقا به سعید محمد است.

اگر از کلید واژه جهادی استفاده شود، قالیبافی ها آن را سردست می‌گیرند. اگر از کلید واژه‌های مرتبط با «مقاومت» در مقابل «سازش» استفاده شد، هواداران سعید جلیلی کاندیدای خود را مصداق نظر رهبری خطاب می‌کنند.

نکته مهم اینجاست که در نهایت هم نمی‌توانند بر سر این موضوع به اجماع برسند. همچنان که در سال ۹۲ همه کاندیداهای اصولگرا خود را مصداق بیانات رهبری معرفی می‌کردند، و برای همین هم کنار نرفتند.

اما آنچه در پس حرفهای رسایی به روشنی بیان نشده است این است که آنها معتقدند: باید منتظر ماند و دید رهبری چه کسی را برایمان انتخاب می‌کنند. نه آنکه از شعور خودمان استفاده کنیم و کاندیدایی که فکر می‌کنیم به نفع و صلاح ملت است را به مردم معرفی کنیم.

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر