کد خبر: 104135
A

رئیس دانشگاه صداوسیما خطاب به نماینده انقلابی مجلس: تذکر شما طنز تلخ بود

رئیس دانشگاه صداوسیما پس از تذکر نماینده مردم اصفهان و تعداد دیگری از نمایندگان به وزیر علوم برای رسیدگی جهت برخورد با اساتید و دانشجویان انقلابی در این دانشگاه، جوابیه‌ای صادر کرد.

رئیس دانشگاه صداوسیما خطاب به نماینده انقلابی مجلس: تذکر شما طنز تلخ بود

به گزارش دیده بان ایران, جمعی از نمایندگان در جلسه روزگذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری به منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر دانشگاه صداوسیما به ویژه درخصوص برخورد با دانشجویان و اساتید منتقد، خواهان بررسی و نظارت بیشتر بر عملکرد «شهاب اسفندیاری» رئیس دانشگاه صداوسیما شدند.

در این تذکر که با محوریت عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد آمده بود: گزارشات متعدد از سوی دانشجویان و اساتید، مبنی بر ضعف عملکرد دانشگاه صداوسیما به این‌جانبان واصل گردیده که موجبات نگرانی از روندهای موجود در این دانشگاه استراتژیک را ایجاد نموده است و ضرورت دارد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص ورود کرده و اقدامات لازم نظارتی را در دستور کار قرار دهد.

پس از طرح این تذکر در صحن مجلس، رئیس دانشگاه صداوسیما در جوابیه ای خطاب به نماینده مردم اصفهان در مجلس، نوشت: در صورت تمایل گزارشی مفصل، مکتوب و تصویری از روند ارزیابی و پذیرش دانشجو در دانشگاه صدا و سیما در دوره اخیر خدمت شما می فرستم تا کمی بیشتر در جریان قرار بگیرید. شخصیت‌های علمی و مذهبی مختلفی در سال‌های اخیر از نزدیک از روند پذیرش دانشجو در دانشگاه بازدید کردند.

وی در بخش دیگری از جوابیه خود آورده است: جناب آقای مقتدایی! در مورد اقدامات و برنامه های دانشگاه صدا و سیما در سال‌های اخیر کافی است یک روز برای بازدید از این دانشگاه تشریف بیاورید یا از برخی نمایندگان مطلع کمیسیون آموزش و تحقیقات یا برخی همکاران تان در کمسیون امنیت ملی که سابقه کار در سازمان صدا و سیما دارند و در جریان تحولات اخیر دانشگاه هستند، تحقیق کنید.

متن کامل جوابیه رئیس دانشگاه صداوسیما بدین شرح است:

بسمه تعالی

«وظیفه این است که اگر راجع به اشخاص، افراد یا مسائلی که ارتباط به اشخاص و افراد پیدا می‌کند، چیزی شنیدید که باز هم برای شما محقَّق و ثابت نیست، این را دهن به دهن نگردانید. چون می‌شود شایعه و از قول پیغمبر اکرم، ‌ صلی‌اللَّه‌علیه‌واله، نقل شده است که فرموده‌اند: «کَفَی المرءُ کِذْباً أنْ یحدثَ بِکُلّْ ما یَسْمَعُ» برای دروغ‌گو بودن یک آدم همین کافی است که هر چه می‌شنود، نقل کند.»
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)

جناب آقای دکتر مقتدایی خوراسگانی
نماینده محترم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
اعیاد شعبانیه و میلاد مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (س)، را خدمت جنابعالی تبریک عرض می کنم.

امروز نامه‌ای از جنابعالی خطاب به معاون پارلمانی صدا و سیما دریافت کردم که در آن فهرستی از تهمت ها و دروغ ها علیه اینجانب و دانشگاه صدا و سیما مطرح شده بود. ظاهرا در این نامه از صدا و سیما خواهان «بررسی و پاسخ» شده بودید و نامه هم مُهر محرمانه داشت. قصد داشتیم پاسخ مفصل و کامل به اکاذیب و تهمت های ذکر شده در نامه را با مستندات دقیق از طریق معاون پارلمانی صدا و سیما خدمت جنابعالی بفرستیم که بعد از ظهر در خبرگزاری ها خبری دیدیم با عنوان «تذکر ۲۴ نماینده مجلس به وزیر علوم برای نظارت بیشتر بر دانشگاه صدا و سیما». همان اکاذیب هم در متن خبر ذکر شده بود.

از طریق برخی نمایندگان مجلس پیگیری کردم. گفتند جنابعالی و کارمند دفترتان در مجلس امضاها را جمع کرده اید. بدون آنکه فرصتی برای پاسخ به اتهامات به بنده داده باشید.

الله الله از این همه تقوا!

این طنز تلخ که یک نماینده مدعی انقلابی‌گری و ارزشها از یک طرف از دولت اعتدال بخواهد که نظارت بیشتر بر دانشگاه صدا و سیما کند که نیروهای انقلابی حذف نشوند، همزمان در نامه‌اش رئیس دانشگاه صدا و سیما را متهم کند که گزینش را حذف کرده است و در ادامه از اعمال دقت نظر در ارزیابی و فارغ التحصیلان دانشگاه صدا و سیما قبل از معرفی به سازمان صدا و سیما برای استخدام انتقاد کند از عجایب روزگار است. شگفتا از این تناقض!

در صورت تمایل گزارشی مفصل، مکتوب و تصویری از روند ارزیابی و پذیرش دانشجو در دانشگاه صدا و سیما در دوره اخیر خدمت شما می فرستم تا کمی بیشتر در جریان قرار بگیرید. شخصیت‌های علمی و مذهبی مختلفی در سال‌های اخیر از نزدیک از روند پذیرش دانشجو در دانشگاه بازدید کردند.

اما لازم است به اطلاع شما برسانم که فردی از اعضای سابق هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما که از مدتی قبل رسیدگی به پرونده های تخلف متعدد او از جمله تقلب و سرقت علمی در دستور کار هیئت انتظامی تخلفات اعضای هیئت علمی و شورای اخلاق در پژوهش دانشگاه بود و مکررا اینجانب و مسئولان دانشگاه را تهدید می‌کرد که اگر در مورد او اقدامی انجام دهیم - به تعبیر خودش - «از روی ما رد می‌شود»، ظاهرا با استفاده ابزاری از جنابعالی (در مقام بولدوزر!) خواسته است که به اهداف خود برسد.

جهت اطلاع جنابعالی پرونده تخلفات و سرقت علمی این فرد با حضور یکی از حقوقدانان شورای نگهبان که عضو شورای اخلاق در پژوهش دانشگاه صدا و سیما است بررسی شده و به محکومیت ایشان منجر شده است.

این فرد با یکی از کارکنان دفتر جنابعالی که دانشجوی شبانه دانشگاه صدا و سیما است نیز ارتباط نزدیکی دارد. این کارمند شما به علت نمرات کم در آزمون ورودی دانشگاه نتوانست در دوره روزانه قبول شود و در سال دوم تحصیل دنبال تغییر وضعیت به روزانه بود تا بتواند از امکان استخدام در صدا و سیما برخوردار شود و به علت مغایرت با مقررات و عدم رضایت استادان از سطح علمی نامبرده، با درخواست او موافقت نشد. او هم ظاهرا در صدد انتقام برآمده است و با انگیزه قوی در جمع آوری امضا علیه بنده اقدام کرده است.

البته این کارمند شما قبلا هم در تماس با برخی مسئولان دانشگاه تهدید کرده بود که اگر با فلان عضو هیات علمی برخورد شود نامه ای با امضاهای متعدد نمایندگان مجلس علیه رییس دانشگاه صادر می شود. زهی تاسف که نماینده مجلس ابزار دست چنین افرادی شود که برای رسیدن به منافع نامشروع خود از هیچ دروغ و تهمتی دریغ نمی‌کنند.

جناب آقای مقتدایی!
در مورد اقدامات و برنامه های دانشگاه صدا و سیما در سال‌های اخیر کافی است یک روز برای بازدید از این دانشگاه تشریف بیاورید یا از برخی نمایندگان مطلع کمیسیون آموزش و تحقیقات یا برخی همکاران تان در کمسیون امنیت ملی که سابقه کار در سازمان صدا و سیما دارند و در جریان تحولات اخیر دانشگاه هستند، تحقیق کنید. سنت الهی است که حقیقت پنهان نخواهد ماند و به فرمایش حضرت امیرالمومنین (ع) الکذب عیب فاضح، دروغگویی‌عیبی رسوا کننده است.

به امید توفیق روزافزون جنابعالی در خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی

و العاقبة للمتقین

شهاب اسفندیاری

رئیس دانشگاه صدا و سیما

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر