کد خبر: 10416
A

سیر و گوجه فرنگی، خوراکی هایی موثر در برابر سرطان پروستات

: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مواد غذایی دارای سلنیوم مانند سیر و سویا و مواد غذایی دارای لیکوپن نظیر گوجه فرنگی پخته و انار، تاثیر قابل توجهی در مقابله با ابتلا به سرطان پروستات دارند.

سیر و گوجه فرنگی، خوراکی هایی موثر در برابر سرطان پروستات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر عبدالرسول مهرسای افزود: کمبود عوامل تغذیه ای از جمله ویتامین E، لیکوپن و سلنیوم سبب رشد سرطان پروستات می شود.

وی بر لزوم تغدیه مناسب برای پیشگیری از سرطان پروستات تاکید کرد و افزود: مصرف ویتامین E، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

مهرسای به شیوع این بیماری در برخی از مناطق از جمله تهران اشاره کرد و گفت: براساس آمار وزارت بهداشت، بیشترین شیوع این بیماری در مناطق جنوب غربی، مرکزی و شهر تهران است. عوامل محیطی در ابتلا به سرطان پروستات در این مناطق نقش موثری دارند.

وی اظهار کرد که هرچند سن ابتلا به این عارضه معمولا بیش از 65 سال اعلام می شود، اما کمتر از نیم درصد مردان ایرانی کمتر از 40 سال هم به این بیماری مبتلا می شوند.

 

مهرسای، شیوع این بیماری را عمدتا بین 65 تا 69 سالگی اعلام کرد و گفت: هرچند آمار ابتلای ایرانیان به سرطان پروستات در قیاس با برخی از کشورها از جمله آمریکا و کانادا کمتر است اما روند ابتلا به آن در کشور رو به رشد است.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیش بینی می شود که در سال 2030 میلادی رشد این سرطان در دنیا از جمله ایران چهار برابر شود.

وی با اشاره به این که ما باید برای کاهش میزان شیوع این بیماری در کشور تلاش کنیم، عفونت ها و مصرف الکل را از عوامل تشدید کننده سرطان پروستات برشمرد.

وی غربالگری این بیماری را یکی از اقدامات موثر دانست که به همت وزارت بهداشت هم اکنون در کشور در حال انجام است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر