کد خبر: 104161
A

بیمه شخص ثالث ۳۷درصد گران شد

نرخ بیمه شخص ثالث ۳۷درصد افزایش یافت.

 بیمه شخص ثالث ۳۷درصد گران شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: مبلغ دیه توسط قوه قضائیه ۴۸۰میلیون تومان در ماه حلال اعلام شد، این مبلغ نسبت به ۳۳۰میلیون در سال۱۳۹۹ حدود ۴۵/۵درصد افزایش یافت.

وی افزود: شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به ضریب خسارت بالای ۱۰۰درصد، انتظار رشد ۱۸درصدی میزان نرخ حق بیمه شخص ثالث داشتند، اما این مسئله توسط بیمه مرکزی پذیرفته نشد. به‌رغم نظر شرکت‌های بیمه‌ای که منتظر افزایش بیشتر از ۴۵درصد بودند، نرخ بیمه شخص ثالث ۳۷درصد اعلام شد که نشان دهنده کاهش ۸درصدی است.

سلیمانی اشاره کرد: شرکت‌های بیمه‌ای موظف هستند مبلغ دیه را براساس دیه جدید بپردازند. بالای یک میلیون در سال تصادف داریم. برخلاف همه این‌ها ما افزایش ۴۵درصدی را کاهش دادیم و به ۳۷درصدی رساندیم. از ۲۵میلیون خودرو در کشور ۲۳میلیون آن تحت پوشش بیمه‌ای شخص ثالث هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی در انتها اشاره کرد: بحث خودرو‌های نامتعارف و متعارف توسط کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و منتظر تصویب آن در صحن علنی هستیم؛ بنابراین سقف مبلغ خودور‌های نامتعارف از ۱۱ به ۱۶میلیون تومان می‌رسد. در سال۱۳۹۸ بیمه زندگی حدود ۱۴.۵درصد و در سال۹۹ به ۱۵.۵درصد رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر