کد خبر: 104214
A

واردات ۵۰ هزار تن مرغ به کشور با وجود سابقه طولانی تولید ننگ محسوب می‌شود

ریس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سوء مدیریت وضعیت را به این مقطع کشانده است، گفت: واردات ۵۰هزار تن مرغ به کشور با وجود سابقه طولانی تولید ننگ محسوب می‌شود.

واردات ۵۰ هزار تن مرغ به کشور با وجود سابقه طولانی تولید ننگ محسوب می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدجواد ساداتی‌نژاد بابیان اینکه زمانی که اختیارات بر عهده یک نهاد و ارگان نباشد مشکلات در حوزه اقلام اساسی نظیر مرغ و دیگر محصولات اساسی وجود دارد، اظهار داشت: ما در توزیع دچار مشکل هستیم به نحوی که حتی سامانه توزیع نداریم.

وی با بیان اینکه همواره در شب عید مصرف بالا رفته و هیچ مشکلی نیز در این زمینه وجود نداشته است، افزود: این موضوع در مرغ و نیز در میوه و در مورد گوشت نیز وجود دارد و این موضوع جدیدی نیست در حالی که وزارت جهاد سامانه‌ای ندارد تا میزان تولید به ثبت برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم وجود سامانه موجب بی‌برنامگی در توزیع می‌شود، ابراز داشت: این موضوع نشان می‌دهد مدیریت وجود ندارد و این بدترین اثر منفی را به تولیدکننده و مصرف‌کننده وارد می‌کند.

وی ضمن اشاره به تصمیم به واردات 50 هزار تن واردات مرغ توسط ستاد تنظیم بازار گفت: این موضوع ایرادی ندارد و برای تنظیم بازار این اقدام و تصمیم اتخاذ شده است اما برای کشوری که بالغ بر 40هزار واحد مرغداری دارد و سابق طولانی در تولید مرغ دارد، ننگ به حساب می‌آید.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه این سوء مدیریت باعث می‌شود که ما با این سابقه تولید مرغ در کشور واردکننده مرغ باشیم، تصریح کرد: اگر دو وزیر جهاد کشاورزی و صمت پای کار باشند می‌توانیم در مورد مرغ و میوه به آرامش نسبی برسیم و البته باید تمامی تمهیدات را ویژه ماه مبارک رمضان بیندیشند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر