کد خبر: 10424
A

توضیحات دبیر هیات دولت درباره اختلاف نظر وزیران

دبیر هیات دولت اظهار نظر متفاوت وزرا را امری طبیعی می داند و می گوید: انتظار نگاه یکسان به همه بخش ها واقع بینانه نیست اما اگر دستگاه ها برای اجرای تصمیم مراکز فرابخشی وحدت داشته باشند، سیاست گذاری شاداب تر به حیات خود ادامه می دهد.

توضیحات دبیر هیات دولت درباره اختلاف نظر وزیران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  محسن حاجی میرزایی با ارائه یادداشتی در کانال تلگرامی خود، با عنوان 'اختلاف نظر بین وزرا مفید است یا مضر؟' می نویسد: این روزها در فضای رسانه ای، به خاطر تفاوت در موضع گیری وزرا که هر یک از نگاه دستگاه و بخش خود به موضوعات بین بخشی می نگرند و به طور طبیعی ممکن است نظراتشان با موضع وزیر دیگر متفاوت باشد، نقدهائی متوجه دولت می شود.

 
 
وی می افزاید: در بخش هایی از این فضاسازی رسانه ای، انتقال این اخبار به گونه ای است که به ذهن مخاطب متبادر می شود که از تعمیق این تمایز بین دیدگاه ها خرسندند و گمان می کنند به دستاویز خوبی برای حمله به دولت دست یافته اند.
 
حاجی میرزایی موضع گیری وزرا با رویکرد بخشی را امری طبیعی می داند و اضافه می کند: انتظار نگاه یکسان به همه بخش ها با اطلاعات دقیق تر از یک بخش واقع بینانه نخواهد بود. این نهادهای فرابخشی و ملی هستند که باید اینگونه رویکردهای متفاوت بخشی را در نظر بگیرند و در نهایت تصمیمات مبتنی بر مصالح فرابخشی و منافع ملی اتخاذ نمایند. جلسات هیئت وزیران یکی از این نهادهاست.
 
 
وی تصریح می کند: در صحن دولت، هریک از دستگاه ها، ذینفعان متمایزی را نمایندگی می کنند و لازم می دانند که درباره مطالبات آنان سخن بگویند اما این دولت است که با استماع همه این مطالبات و متناسب با ظرفیت هائی که در اختیار دارد رضایت نسبی ذی نفعان و پیشبرد اهداف ملی را دنبال می کند.
 
دبیر هیات دولت یادآور شد: آنچه که بعد از اتخاذ تصمیم اهمیت دارد، این است که تمامی وزرا، یکپارچه و هماهنگ اجرای تصمیمات متخذه را پی بگیرند، که عمدتاً همین گونه بوده است.
 
 
حاجی میرزایی در پایان یادداشت خود می افزاید: ما نبایستی هر اظهار نظر متفاوت یا هر پیگیری مطالبه دستگاهی و بخشی را نشانه ناهماهنگی بدانیم. 'اختلاف نظر تا قبل از تصمیم گیری و وحدت نظر در اجرای تصمیم'؛ تصور می کنم با اجرای چنین رویه ای، سیاستگذاری در ایران به صورت شاداب تر به حیات خود ادامه می دهد و امکان های بیشتری برای تبادل نگرش ها و دیدگاه ها ایجاد می شود و تصمیمات از پختگی بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر