کد خبر: 104330
A

سخنگوی دولت: مطمئن هستم در سال ۱۴۰۰ تحریم نخواهیم داشت

علی ربیعی، سخنگوی دولت در گفتگویی سال ۹۹ را سخت و سالی پررنج برای مردم توصیف کرد و گفت: در این سال در کنار فراز و نشیب و تلخی و شیرینی‌هایی که داشته‌ایم، شاهد یک جنگ تمام‌عیار بودیم. نخواستیم کام جامعه را تلخ کنیم برای همین بسیاری از ابعاد آن را انتقال نداده‌ایم.

سخنگوی دولت: مطمئن هستم در سال ۱۴۰۰ تحریم نخواهیم داشت

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت در گفتگویی  سال ۹۹ را سخت و سالی پررنج برای مردم توصیف کرد و گفت: در این سال در کنار فراز و نشیب و تلخی و شیرینی‌هایی که داشته‌ایم، شاهد یک جنگ تمام‌عیار بودیم. نخواستیم کام جامعه را تلخ کنیم برای همین بسیاری از ابعاد آن را انتقال نداده‌ایم.

مهمترین بخش‌های این گفت‌وگو در ادامه آمده است.

- کنار تحریم‌ها، انتقادات تند و اتهامات غیرمنصفانه زیادی به دولت وارد شد.

- در سال ۹۹ تنها ۱۰ درصد متوسط ارز، دولت‌های قبل در ۱۵ سال اخیر را در اختیار داشته‌ایم.

- سال ۹۹ کنار این وضعیت ارزی، با کووید- ۱۹ هم همراه شد که این بیماری مشاغل زیادی را از بین ببرد و فقط بیش از یک میلیون شغل در بخش خدمات را از دست دادیم.

- در خارج به نحوی حرکت کرده‌ایم که در رویدادی بی سابقه در تاریخ سیاسی جهان، آمریکا تا این حد شکست خورد و منزوی شد و پیروزی اخلاقی در سطح بین‌المللی بدست آوردیم.

- یکی از برنامه‌ها در سال ۱۴۰۰ عقب راندن تحریم است. امیدوارم همگان از این موضوع حمایت کنند و برخی این تحلیل ساده را نداشته باشند که رفع تحریم بر یک گروه یا جناح تاثیر می‌گذارد بلکه تاثیر آن روی همه ملت است. دولت هم دولتی نیست که بخواهد انتقال قدرت به کسی را مدنظر داشته باشد پس بگذارید مشکل زندگی مردم حل شود.

- ورزش موضوع مورد علاقه مردم است و یکی از مواردی است که متاسفانه آن را به تحریم گره زده‌اند و حق میزبانی را از ما گرفتند. با حفظ عزت مردم ایران در همین دولت باید تحریم‌ها را به عقب برانیم.

- بگذاریم این دولت با حفظ عزت و در خطوطی که رهبری تعیین کردند پیش برود. همه تلاش خود را برای رفع تحریم انجام می‌دهیم.

- مطمئن هستم در سال ۱۴۰۰ تحریم نخواهیم داشت چون تحریم راهی جز شکست ندارد.

- با زیرساخت‌های آماده شده، هر دولتی می‌تواند موفق عمل کند، چون تورم خود را خالی خواهد کرد، قیمت ارز به ثبات خواهد رسید و رشد اقتصادی مثبت خواهد شد. الان که خوشبختانه رشد اقتصادی ما دو دهم شده است ۱۴۰۰ سال بهتری خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر