کد خبر: 104348
A

افزایش ۲۴ درصدی حملات قلبی با تغییر ساعت در بهار!

نتایج یک تحقیقات در نشریه پزشکی «اوپن هرت» نشان می‌دهد که میزان حمله قلبی همزمان با تغییر در ساعت رسمی در ابتدای فصل بهار به میزان ۲۴ درصد افزایش یافته است! همچنین نتایج مطالعات دانشمندان دانمارکی نیز بر روی ۱۸۵ هزار بیمار روانپریش نشان داد که میزان افسردگی حاصل از تغییر ساعت در بین افراد در طول مدت ۱۰ دقیقه پس از تغییر ساعت تابستانه ۱۱ درصد افزایش یافته است

افزایش ۲۴ درصدی حملات قلبی با تغییر ساعت در بهار!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نتایج یک تحقیق که به تازگی در نشریه پزشکی "اوپن هرت" منتشر شده، نشان می‌دهد که میزان حمله قلبی در نخستین دوشنبه پس از جلو کشیدن ساعت در ابتدای فصل بهار، به میزان 24 درصد افزایش یافته است!

همچنین نتایج مطالعات دانشمندان دانمارکی نیز بر روی 185 هزار بیمار روانپریش نشان داد که میزان افسردگی حاصل از تغییر ساعت در بین افراد در طول مدت 10 دقیقه پس از تغییر ساعت تابستانه 11 درصد افزایش یافته است.

از طرفی دیگر اگر چه برخی مراکز تحقیقاتی معتقدند که تغییر ساعت رسمی کشورها موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود اما در گزارش پارلمان اروپا آمده است که این مسئله حتی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم نمی‌شود؛ این تحقیقات نیز در نهایت موجب شد تا اتحادیه اروپا در سال 2019 میلادی رأی به لغو تغییر ساعت رسمی دهد که این مصوبه از سال جاری میلادی اجرایی می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر