کد خبر: 104350
A

دو آمریکایی به اتهام کمک به فرار مدیر عامل سابق نیسان تحت تعقیب قرار گرفتند

اتهام غصن ( مدیر عامل سابق نیسان ) که در چارچوب یک عملیات پیچیده ی اطلاعاتی از توکیو خارج شد و دوشنبه (۹ دی ماه ) از طریق استانبول ترکیه به بیروت بازگشت، فرار مالیاتی، اختلاس، پولشویی، سوء مدیریت و نقض امانت داری عنوان شده است

دو آمریکایی به اتهام کمک به فرار مدیر عامل سابق نیسان تحت تعقیب قرار گرفتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بر اساس این بیانیه، «مایکل تیلور - Michael Taylor» و پسرش «پیتر - Peter» به دلیل مشارکت در فرار غصن به لبنان - کشوری که او همچنین به عنوان مجرم فراری بین‌المللی در آنجا تحت پیگرد قضایی است - به فرار جنایی متهم شده‌اند.

سه حقوقدان لبنانی دی ماه گذشته از «کارلوس غُصن» بازرگان چند تابعیتی این کشور و مدیرعامل پیشین شرکت رنو - نیسان متعلق به فرانسه و ژاپن در دادگستری بیروت شکایت کردند.

حسن بَزّی جاد طعمه و علی عباس از «غَسّان عُویدات» دادستان کل لبنان خواستند غصن را به خاطر این که از دانشگاه عبری قدس وابسته به رژیم اسراییل جایزه گرفته و در آیین ویژه در سال ۲۰۱۸ میلادی در پاریس تجلیل شده و جایزه ی دانشگاه یاد شده را دریافت کرده است تحت پیگرد قرار دهد.

اتهام غصن که در چارچوب یک عملیات پیچیده ی اطلاعاتی از توکیو خارج شد و دوشنبه (۹ دی ماه ) از طریق استانبول ترکیه به بیروت بازگشت، فرار مالیاتی، اختلاس، پولشویی، سوء مدیریت و نقض امانت داری عنوان شده است. وی به دلیل اتهام های یاد شده در نوامبر ۲۰۱۸ میلادی در توکیو بازداشت و زندانی شد و قرار بود فروردین ماه ۱۳۹۹ خورشیدی در ژاپن محاکمه شود.

مدیرعامل پیشین رنو - نیسان ۱۸ دی ۹۸ در جمع خبرنگاران در بیروت اتهام های دولت ژاپن علیه خود را رد کرد و گفت: گروگان دولت ژاپن بودم و با وضعیت نامناسبی که در توکیو برایم به وجود آوردند یا باید آن جا در زندان می مُردم یا باید خارج می شدم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر