کد خبر: 104453
A

قیمت عجیب گران‎ترین آپارتمان معامله شده در تهران: متری ۱۵۸ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان

مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرده است گران‌ترین آپارتمان فروخته شده در پاییز سال ۱۹۹ برابر با ۱۵۸ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان در هر متر مربع بوده است. این قیمت البته ۵.۵ برابر متوسط قیمت مسکن در تهران است.

قیمت عجیب گران‎ترین آپارتمان معامله شده در تهران: متری ۱۵۸ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرده است گران‌ترین آپارتمان فروخته شده در پاییز سال ۱۹۹ برابر با ۱۵۸ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان در هر متر مربع بوده است .

این قیمت البته ۵.۵ برابر متوسط قیمت مسکن در تهران است. متوسط قیمت مسکن در تهران در این دوره زمانی یعنی پاییز سال گذشته برابر با ۲۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده است.

گران‌ترین آپرتمان فروخته شده در تهران با این محدوده قیمتی، احتمالا واحدی بسیار خاص بوده است.

البته با وجودی که آپارتمان‌هایی با این قیمت در شمال شهر تهران یافت می‌شود، مرکز آمار ایران قیمت ارزان‌ترین آپارتمان معامله شده در شهر تهران را نیز در گزارش خود مورد اشاره قرار داده است . این آپارتمان ارزان که در گزارش مرکز آمار ایران، موقعیت جغرافیایی‌اش اعلام نشده است ، به قیمت متری ۴ میلیون تومان فروخته شده است.

فاصله عجیب قیمت گران‌ترین و ارزان‌ترین آپارتمان در پایتخت نشان دهنده فاصله بسیار بالای موقعیت منطقه‌ای تهران و نبود تناسب میان مناطق مختلف پایتخت است.

مرکز آمار ایران در گزارش خود البته قیمت گران ترین واحد کلنگی فروخته شده را نیز گزارش داد و اعلام کرد گران‌ترین ملک فروخته شده کلنگی به نرخ ۱۵۵ میلیون تومان در هر متر مربع معامله شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر