کد خبر: 104458
A

درخواست ۴۳ سناتور آمریکایی از دولت بایدن برای خودداری از بازگشت به برجام

سناتورهای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از دولت او خواستند که از بازگشت به برجام خودداری کند

درخواست ۴۳ سناتور آمریکایی از دولت بایدن برای خودداری از بازگشت به برجام

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سناتورهای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات  روز پنجشنبه پنجم فروردین در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از دولت او خواستند که از بازگشت به برجام خودداری کرده و برای دستیابی به توافقی تازه با ایران، که موضوعات دیگر را نیز در بربگیرد، تلاش کند.

امضاء‌کنندگان این نامه که از هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه هستند، نوشته‌اند که آن‌ها فارغ از «اختلافات تاکتیکی» بر سر امور دیگر، حول لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای و رویارویی با طیف گسترده‌ای از عملکرد ایران، اشتراک نظر دارند.

 

سناتورها نوشته‌اند که «حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی که دشمن آمریکا هستند، موشک‌های بالستیک و مسئله زندانیان سیاسی» باید در مذاکرات مربوط به ایران مطرح شود. اشاره آن‌ها ظاهرا به زندانیان دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی است که در ایران زندانی هستند.

 

سناتور دمکرات رابرت منندز و سناتور جمهوری‌خواه لیندزی گراهام طراحان اصلی تنظیم و ارسال نامه به جو بایدن بوده و حمایت ۴۱ سناتور دیگر را نیز جلب کرده‌اند. سنای آمریکا ۱۰۰ عضو دارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، امضاءکنندگان نامه اکثرا سناتورهایی هستند که با برجام، توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران در سال ۱۳۹۴ نیز مخالفت کرده بودند.
 
پیش‌ از آن، نامه‌ای با امضای ۱۰ سناتور، که تنها دمکرات‌ها بودند، در لزوم حمایت از بازگشت واشینگتن به برجام، برای رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر