کد خبر: 104530
A

آغاز واکسیناسیون ورزشکاران از ۱۵ فروردین

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: با هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت از ۱۵ فروردین واکسیناسیون ورزشکاران پارالمپیکی ما آغاز خواهد شد و پس از آن هم ورزشکاران المپیکی ما واکسینه خواهند شد.

آغاز واکسیناسیون ورزشکاران از ۱۵ فروردین

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی علی‌نژاد، درباره عملکرد سال گذشته ورزش قهرمانی اظهار کرد: سالی که گذشت سالی متفاوت بود. پاندمی ویروس کرونا نوع جدیدی از سبک زندگی را برای همه ما به وجود آورد. به ویژه در ورزش که اتفاقات جدیدی را رقم زد. رویدادهای بین المللی ورزشی عمدتا تعطیل شدند و در ابعاد مختلف ورزش همگانی و قهرمانی خلل جدی در همه دنیا ایجاد شد. به لطف خداوند متعال و کمک همه کسانی که در کنار وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند اعم از کمیته ملی المپیک، فدراسیون های ورزشی، وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا خیلی زود توانستیم به آن فائق بیایم و بسیاری از مشکلات را جبران کنیم. در عین حال با رعایت بسیاری از پروتکل های بهداشتی خوشبختانه کمترین آسیب را در بین ورزشکاران قهرمانی و حرفه ای‌مان داشتیم و ۲۱ لیگ را با همکاری فدراسیون‌های مربوطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کسب مجوز از ستاد مبارزه با کرونا برگزار کردیم.

او با اشاره برگزاری اردوهای تیم ملی در شرایط کرونایی ادامه داد: در عین حال از شهریور ماه برای آماده سازی تیم های المپیکی اردوهای آماده سازی تیم ها شروع شد. خوشبختانه امروز همه این تیم ها از آمادگی بسیار مطلوبی برخوردار هستند. تمام تلاش ما این بود که در این یک سال تعویق المپیک کمترین خلل را به برنامه‌ها ایجاد کند. هرچند نیمه نخست سال را تعطیل بودیم. در عین حال با هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت از ۱۵ فروردین واکسیناسیون ورزشکاران پارالمپیکی ما آغاز خواهد شد و پس از آنهم ورزشکاران المپیکی ما واکسینه خواهند شد تا به امید خدا با خیال آسوده تری خودشان را برای رویدادهای پیش رو و از جمله المپیک آماده کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: به لطف الهی برای اولین سال تمامی مجامع عمومی ۵۱ فدراسیون ورزشی ما برگزار شد و به علت اپیدمی کرونا این مجامع را به صورت وبیناری برگزار کردیم. خوشبختانه یک ساماندهی خوبی از این جهت شکل گرفت. انتخابات ۱۴ فدراسیون را برگزار کردیم که آنهم به نوبه خود عدد قابل توجه ای بود. من فکر می کنم اقداماتی مانند رفع تعلیق جودوی ایران، تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال و برگزاری انتخابات بسیار سالم در این حوزه و جلوگیری از خطرات احتمالی که پیش روی فدراسیون شطرنج بود و مواردی از این دست هم از اقدامات بسیار مهمی بود که در سال ۹۹ صورت گرفت.

او افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب ما که برای اولین بار هم صورت گرفت این بود مبانی روشن و واضحی را برای تخصیص منابع مالی به فدراسیون‌ها ایجاد کردیم. با ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها در سال ۹۸ با حضور معاونت وزارتخانه و ۱۲ اداره کل فدراسیون‌ها ارزیابی شدند و این ارزیابی عملکرد مبنایی شد برای توزیع بودجه در فدراسیون‌ها که در نهایت هم در جلسه شورای معاونین تصویب شد و به تایید وزیر محترم هم رسید. در عین حال در مهرماه سال ۹۹ قانون اهداف، اختیارات و وظایف وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد که در ضمن آن آیین نامه‌های متعددی نوشته شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر