کد خبر: 104534
A

تعداد افراد مبتلا به کرونای جهش یافته در مشهد به ۶ نفر رسید

- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد به ۶ نفر افزایش یافت.

تعداد افراد مبتلا به کرونای جهش یافته در مشهد به ۶ نفر رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دکتر مهدی قلیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نخستین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در مشهد طی روزهای اخیر شناسایی شد و امروز پنج نفر دیگر مبتلا به این نوع ویروس در مشهد شناسایی شدند که فقط یک نفر از آنان با نخستین بیمار ارتباط داشته است و موارد دیگر سابقه تماس نداشته‌اند.

وی ادامه داد: نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد مرد ۷۰ ساله‌ای است که سفر به انگلیس داشته و اکنون در یکی از مراکز درمانی مشهد بستری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این امر نشان دهنده آن است که ویروس کرونای انگلیسی در شهر و کشور در گردش بوده و بومی شده است.

وی افزود: تمامی خانواده و افرادی که با ۶ بیمار مبتلا به این ویروس در ارتباط بوده‌اند تحت رهگیری، مراقبت و درمان قرار دارند.

دکتر قلیان ادامه داد: تاکنون ۴۰ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی مورد آزمایش قرار گرفته اند.

وی گفت: با این حال در شرایط کنونی وضعیت این استان نسبت به سایر نقاط‌ کشور بهتر است و تعداد مراجعان بستری در توان بخش درمان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تعداد بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی طی روز گذشته ۱۳۳ نفر گزارش شده و میانگین تعداد کل بستری شدگان ۴۸۲ نفر بوده است و تعداد فوت شدگان نیز تک رقمی است.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که وضعیت مشهد و خراسان رضوی شکننده است و با توجه به مشاهده نوع انگلیسی این ویروس خطر شیوع و گسترش آن در استان وجود دارد.

دکتر قلیان گفت: خطر و شدت واگیری ویروس جهش یافته کرونا ۱.۷ برابر ویروس قبلی است و بیشتر افراد خردسال و جوانان را مبتلا می کند.

وی افزود: حفظ آرامش و رعایت جدی پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم اهمیت بسزایی دارد چرا که راههای پیشگیری و فرآیند درمان و مقابله با ویروس کرونای انگلیسی تفاوتی نکرده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۸ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۱۱۲ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۱۵۷ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۳۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۸۷ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۱۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۸ میلیون ۸۲۶ هزار ۳۰۷ بیمار کووید ۱۹ و ۵۱۲ هزار و ۵۹۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر