کد خبر: 104535
A

راشا تودی: نخست‌وزیر ارمنستان استعفا می‌دهد

یک شبکه روسی اعلام کرد نخست‌وزیر ارمنستان ماه آینده میلادی استعفا خواهد داد و تا تشکیل پارلمان جدید به عنوان نخست‌وزیر موقت به کارش ادامه می‌دهد.

راشا تودی: نخست‌وزیر ارمنستان استعفا می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی» روز یکشنبه نوشت، پاشینیان قصد دارد ماه آینده میلادی در آستانه انتخابات پارلمانی و درپی فشارهای ناشی از شکست ارمنستان در جنگ با جمهوری آذربایجان از مقام خود کناره‌گیری کند.

پاشینیان اواخر اسفند ماه سال گذشته در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرده بود که انتخابات زودهنگام پارلمانی ارمنستان ۲۰ ژوئن (۳۱ خردادماه) برگزار می شود.

به نوشته راشا تودی، پاشینیان اعلام کرده از قدرت کناره‌گیری نخواهد کرد و تا زمان برگزاری انتخابات، به عنوان نخست‌وزیر موقت به فعالیت خود ادامه دهد.

چندی پیش، پاشینیان تحت فشار مخالفان خود در تاریخ ۱۱ اسفندماه در جمع هوادارانش تأکید کرده بود که برای پایان دادن به بحران سیاسی ارمنستان، حاضر است انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار کند.

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کردند. بعد از شکست ارمنستان در این  جنگ که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، اعتراضات مردمی آغاز شد.

 بحران سیاسی در ارمنستان زمانی اوج گرفت که «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان و فرماندهان ارشد این کشور روز ۲۵ فوریه (هفتم اسفندماه) با صدور بیانیه‌ای خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند.

نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه ارتش درباره استعفایش را تلاش برای یک کودتای نظامی توصیف کرد و دو مرتبه با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار برکناری گاسپاریان شد و همچنین با متهم کردن ارتش به تلاش برای کودتای نظامی، از حامیان خود درخواست کرد که در خیابان‌های این کشور تجمع کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر