کد خبر: 104628
A

سرگذشت اوشین خاطره ساز ایرانی ها + تصاویری از جوانی تا پیری!

یوکو تاناکا نام هنرپیشه اصلی سریال معروفی بود که ما بیشتر او را با نام اوشین می‌شناسیم. اوشین در این سریال نقش یک زن سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر را بازی می‌کرد که سرد و گرم روزگار را چشیده بود و پس از رسیدن به موفقیت و ثروت، خاطرات دوران سخت زندگی‌اش را از کودکی تا بزرگسالی برای نوه‌اش و مخاطبین تعریف می‌کند.

سرگذشت اوشین خاطره ساز ایرانی ها + تصاویری از جوانی تا پیری!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یوکو تاناکا نام هنرپیشه اصلی سریال معروفی بود که ما بیشتر او را با نام اوشین می‌شناسیم. اوشین در این سریال نقش یک زن سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر را بازی می‌کرد که سرد و گرم روزگار را چشیده بود و پس از رسیدن به موفقیت و ثروت، خاطرات دوران سخت زندگی‌اش را از کودکی تا بزرگسالی برای نوه‌اش و مخاطبین تعریف می‌کند.

اگر شما هم از سریال‌بین‌های قدیمی باشید بدون شک سال‌های دور از خانه را دیده‌اید. جوان‌ها و نوجوانان امروزی نیز ممکن است نام این سریال را نشنیده‌ باشند اما قطعاً نام اوشین به گوش آن‌ها خورده و خاطرات این سریال را از گوش بزرگ‌ترهای خود شنیده‌اند. در همین بین شایعه‌ای مبنی بر فوت یوکو تاناکای دوست‌داشتنی در رسانه‌های ایرانی منتشر شد. خوش‌بختانه این خبر، شایعه‌ای بیش نبود و یوکو تاناکا که این روزها ششمین دهه از عمر خود را پشت‌سر می‌گذارد، سر حال و غبراق است و به زندگی ادامه می‌دهد. یادآوری نام اوشین برای ایران‌ها باعث شد تا بر آن شویم نگاهی به زندگی یوکو تاناکا، اوشین ایرانی‌ها داشته باشیم و ببینیم این بازیگر محبوب برای رسیدن به موفقیت چه مسیری را پیموده است.

اوشین

یوکو تاناکا قبل از اینکه اوشین شود

یوکو زاده هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۴ است و از دانشگاه مِیجی (Meiji) ژاپن فارغ‌التحصیل شده، وی فعالیت هنری خود را رسما از سال ۱۳۵۸ با ایفای نقشی در سریال Sister Ma شروع کرد و سپس در کارتون معروف بابا لنگ دراز، اثر جین وبستر که برای ایرانی‌ها نیز کاملاً شناخته است صداپیشگی جودی ابوت را بر عهده گرفت. سپس در سال ۱۳۶۰ در اولین فیلم سینمایی خود با نام Eijanaika حضور پیدا کرد. مدتی بعد نیز در فیلمی دیگر ساخته Hokusai به ایفای نقش پرداخت.

این آثار اسم و آوازه یوکو تاناکا را بر سر زبان‌ها انداخت و در همان سال جایزه بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین بازیگر تازه‌وارد را از جشنواره Japan Academy برای یوکو به دنبال داشت. یوکو بدون اینکه وقت تلف کند به‌سرعت دوباره به تلویزیون بازگشت و در سریال دیگری با نام Making Memories حضور پیدا کرد. این سریال داستان سه زن کارمند ۲۵ ساله را روایت می‌کرد.

اوشین

فعالیت‌های هنری خانم بازیگر

در سال ۱۳۶۱ یوکو تاناکا در فیلم سینمایی The Rape ساخته Yōichi Higashi حاضر شد و ایفای نقش در این فیلم یک بار دیگر وی را نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در مراسم Japan Academy کرد. یوکو تاناکا در ادامه ترجیح داد برای تغییر روحیه و همچنین اثبات توانایی خودش در نقش‌های کمدی، در سریال Torajirō در نقش زنی خنده‌رو با نام کِیکو حاضر شود. یک سال بعد یوکو تاناکا را در یک فیلم جنایی با نام Amagi Pass شاهد بودیم.

موفقیت‌های این فیلم باعث شد تا آوازه نام یوکو تاناکا به بیرون از مرزهای ژاپن نیز کشیده شود و لس‌آنجلس تایمز از تاناکا به‌عنوان بازیگری با استعداد و زیبارو نام برد. جایزه‌های بین‌المللی Blue Ribbon و Kinema Junpo، از دیگر دستاوردهای یوکو تاناکا بود.

داستان موفقیت یوکو تاناکا پس از ایفای نقش اوشین

اوشین پله‌های ترقی را دو تا یکی طی کرد و به محبوبیت خوبی رسید. در همین حین شبکه معروف NHK ژاپن بمناسبت جشن ۳۰ سالگی قرار شد تا سریالی با نام اوشین را آماده پخش کند و یوکو تاناکا را برای ایفای نقش جوانی اوشین در نظر گرفت.

سریال اوشین که در میان ما ایرانی‌ها با نام سال‌های دور از خانه شناخته می‌شود به‌صورت ۳۰۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای ساخته شد و از فروردین‌ماه ۱۳۶‍۱ تا اسفند ۱۳۶۲ در شبکه NHK ژاپن پخش گردید. این سریال در زمان پخش توانست امتیاز ۶۲.۹ درصد را از جانب بینندگان بدست آورد. چنین امتیازی تاکنون در میان تمامی سریال‌های ژاپنی بی‌سابقه بوده است و به همین دلیل سریال اوشین به‌عنوان محبوب‌ترین سریال تاریخ ژاپن شناخته می‌شود.

این سریال در کنار ژاپن در دیگر کشورها نیز موفقیت زیادی پیدا کرد و پس از پخش در چین بسیاری از پدران نام تاناکا را برای فرزندانشان انتخاب کردند. یوکو پس از درخشیدن در سریال اوشین دست از تلاش بر نداشت و کار خود را با حضور در یک فیلم کمدی ژاپنی با نام Capone Cries a lot a ادامه داد. این فیلم توسط شرکت Shochiku در سال ۱۳۶۳ در ژاپن پخش شد و یک فیلم دیگر نیز در این سال از یوکو تاناکا با نام Demon شاهد بودیم. تاناکا برای هر دو فیلم نامزد دریافت بهترین بازیگر مکمل زن از جشنواره Japan Academy شد.

اوشین

پس از حضور در این فیلم‌ها، تاناکا تلویزیون را به سینما ترجیح داد و ده سال بعد را در تعداد زیادی از سریال‌های تلویزیونی ایفای نقش کرد که حضور در سریال تاریخی As If In Flight که در سال ۱۳۶۸ پخش شد را می‌توان یکی از موفق‌ترین آن‌ها دانست. سپس در سال ۱۳۶۶ با فیلم Children on the Island به دنیای سینما بازگشت، این فیلم به جامعه سینمای جهان معرفی شد و نقد‌های بین‌المللی مثبتی دریافت کرد. لس‌آنجلس تایمز نیز بازی یوکو تاناکا را در این فیلم تحسین کرد. موفقیت‌های تاناکا ادامه پیدا کرد تا در سال ۱۳۶۷ اوج بازیگری خود را در اقتباسی ژاپنی از رمان بلندی‌های بادگیر به نمایش گذاشت.

این هنرپیشه پرتوان ژاپنی در سال ۲۰۰۰ دوباره به سمت سریال‌های تلویزیونی تمایل پیدا کرد و در یک سریال تاریخی محصول شبکه NHK نقش یکی از ملکه‌های تاریخ ژاپن را در سریال The Pleiades به عهده گرفت. یوکو نقش ملکه تزی شیء را که در بانویی بسیار قدرتمند و مدبر بود را به خوبی به تصویر کشید و پخش این سریال در چین و ژاپن محبوبیت یوکو تاناکا را بیشتر از گذشته کرد.

یوکو درس‌های زیادی از شخصیت اوشین در این سریال گرفته است و همانند اوشین، هنرمندی بسیار سخت‌کوش و پرتلاش است و هرگز از پا ننشسته و حتی اکنون که به دوران بازنشستگی نزدیک می‌شود باز هم در صحنه حضور دارد و شمار مجموع آثار سینمایی و تلویزیونی یوکو تاناکا به بیشتر از ۴۰ اثر می‌رسد.

زندگی شخصی یوکو تاناکا

یوکو تاناکا همانند اوشین در سریال سال‌های دور از خانه، زنی سخت‌کوش و کم‌حاشیه است و به‌رغم اینکه یکی از ستاره‌های سینما و تلویزیون ژاپن شناخته می‌شود اما هرگز حاشیه‌ خاصی نداشته است و ترجیح می‌دهد وقت و تمرکز خود را به کار اختصاص دهد. یوکو در سال ۱۳۶۱ در صحنه فیلم The Expert با دیگر بازیگر معروف ژاپنی کنجی ساوادا آشنا شد. مدتی بعد این دو بازیگر باز هم در برای حضور در فیلم Capone Cries Alot در کنار هم قرار گرفتند. و همین همکاری باعث آشنایی این دو هنرپیشه شد.

از قضای روزگار کنجی ساوادا در آن زمان متاهل بود و با خواننده‌ای ژاپنی با نام Emi Ito ازدواج کرده بود اما این ازدواج دیری نپایید و ساوادا از این خواننده در سال ۱۳۶۶ جدا شد و یک سال بعد با یوکو تاناکا ازدواج کرد. این زوج هنرمند برخلاف بسیاری از زوج‌های سلبریتی که پیوند ازدواج آ‌نها دوامی نمی‌آورد سالیان سال است که در کنار هم با خوشبختی زندگی می‌کنند

5c04d21ca444e_5c04d21ca4493

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر