کد خبر: 104643
A

کشف یک تخته شکلات ۱۲۱ساله در انگلیس+تصاویر

یک تخته شکلات ۱۲۱ ساله که در جریان جنگ بوئر‌ها در آفریقای جنوبی به سربازان و افسران بریتانیایی داده می‌شد، در انباری یکی از املاک متعلق به بنیاد حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی بریتانیا (نشنال تراست) در نورفک انگلیس کشف شده است.

کشف یک تخته شکلات ۱۲۱ساله در انگلیس+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بی‌بی‌سی از کشف یک تخته شکلات ۱۲۱ ساله که در جریان جنگ بوئر‌ها در آفریقای جنوبی به سربازان و افسران بریتانیایی داده می‌شد، در انباری یکی از املاک متعلق به بنیاد حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی بریتانیا (نشنال تراست) در نورفک انگلیس خبر داد.

کشف یک تخته شکلات ۱۲۱ ساله در انگلیس

این شکلات که هنوز در زرورق و جعبه فلزی اصلی خود قرار داشت، در سال ۱۹۰۰ از طرف ملکه ویکتوریا سفارش داده شده است و درون یک جعبه کلاهخود در عمارت آکسبورو هال در نورفک کشف شده است.

روی این جعبه‌ها عبارت "آفریقای جنوبی ۱۹۰۰" و "برای‌تان سال نوی شادی آرزو می‌کنم" با دست خط ملکه ویکتوریا نقش بسته است.

جنگ دوم بوئر بین سال‌های ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۲ بین ارتش بریتانیا و گروهی از مستعمره‌نشینان سفیدپوست موسوم به بوئر‌ها برای کنترل آفریقای جنوبی جریان داشت.

کشف یک تخته شکلات ۱۲۱ ساله در انگلیس

ملکه ویکتوریا این شکلات‌ها را به سه کارخانه شکلات‌سازی بریتانیایی (کدبری، فرای و راون‌تری) برای افزایش روحیه سربازان سفارش داده بود. صاحبان این کارخانه‌ها که کوئیکر‌های مخالف جنگ و صلح‌طلب بودند، از پذیرش پول در برابر سفارش این شکلات‌ها خودداری کردند و آن‌ها را در جعبه‌های بدون مارک و نام سازنده تحویل دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر