کد خبر: 104742
A

دارو‌های سرطان سینه را از گمرک ترخیص نمی کنند چون شرکت وارد کننده ورشکست شده است

افسانه اقبال‌نیا گفت: به‌ رغم اینکه تمام مسئولان فرودگاه دستور ترخیص دارو را دادند و نهایت همکاری را مسئولان حراست و گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) داشتند اما نماینده سازمان غذا و دارو با دلائلی مانند ورشکست شدن وارد کننده این دارو از تحویل دارو به ما خودداری کرد.

دارو‌های سرطان سینه را از گمرک ترخیص نمی کنند چون شرکت وارد کننده ورشکست شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ بنیان گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه گفت: متاسفانه دولت برای رفع مشکل داروی بیماران سرطانی سینه با فعالان حوزه پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه همکاری لازم را انجام نمی‌‌دهد تا هرچه سریع‌تر این داروها از گمرک ترخیص شود.

افسانه اقبال‌نیا افزود: به‌ رغم اینکه تمام مسئولان فرودگاه دستور ترخیص دارو را دادند و نهایت همکاری را مسئولان حراست و گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) داشتند اما نماینده سازمان غذا و دارو با دلائلی مانند ورشکست شدن وارد کننده این دارو از تحویل دارو به ما خودداری کرد.

تفاوت قیمت میلیونی داروها از داروخانه تا بازار

بنیان‌گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه از کمبود و افزایش هزینه های داروی بیماران سرطانی از نوع سینه خبر داد و گفت: داروی اندوکسان که برای شیمی در مانی تجویز می شود در حال حاضر داروخانه های دولتی آن را در اختیار مردم قرار نمی دهند. تفاوت قیمت میلیونی داروها از داروخانه تا بازار بیانگر این است که دارو در کشور وجود دارد اما قرار نیست در اختیار مردم قرار بگیرد.

اقبال‌نیا با درخواست نظارت اصولی بر توزیع دارو در کشور، بیان کرد: پزشک برای یک جلسه شیمی درمانی، 10 دارو را در یک نخسه می نویسد و یک قلم دارو کمیاب و گران قیمت است که در بازار آزاد با قیمتی بالغ‌بر یک میلیون و هشتصد هزار تومان می فروشند.

بنیان گذار پویش مبارزه با سرطان سینه از پیگیری برای تامین دارو بیماران این نوع سرطان خبر داد و گفت: برای تامین داروی بیماران سرطان سینه عضو این پویش از دوستان خیر در کشورها‌ی دوست و مسلمان درخواست دارو دادیم که اکنون مقداری دارو وارد گمرک شده اما ضبط شده جای ابهام دارد که چرا و چگونه این دارو به دست ما نمی رسد.

مخالفت نماینده سازمان غذا و دارو با تحویل این دارو

بنیان گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه در ایران گفت:به‌ رغم اینکه تمام مسئولان فرودگاه دستور ترخیص دارو را دادند و نهایت همکاری را مسئولان حراست و گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) داشتند اما نماینده سازمان غذا و دارو با دلائلی مانند ورشکست شدن وارد کننده این دارو از تحویل دارو به ما خودداری کرد.

وجود جدی مافیای دارو در کشور

اقبال نیا اضافه کرد: بیماران سرطان سینه در انتظار این دارو در بیمارستان‌ها بستری هستند که نیازمند حمایت و چاره گشایی از سوی دولت هستیم و نباید فراموش کرد که به صورت عجیبی مافیای دارو در کشور وجود دارد.

بنیان گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه در ایران با بیان اینکه هرچند ما در کشور دچار تحریم های ظالمانه قرار گرفتیم اما ذکر این نکته ضروری است که کاسبان داخلی باعث تشدید تحریم ها شدند و به رغم ورود دارو به کشور بعضی از افراد اجازه ترخیص آنها را نمی‌دهند.

به گفته بنیان گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه در ایران، 30 میلیون تومان بطور میانگین هزینه درمان بیماران سرطانی طی یک ماه است. بیشتر بیماران سرطانی مبتلا به سرطان سینه طی دوره 28 روزه باید یک آمپول را تزریق کنند که متاسفانه هزینه های سرطان در دوران تحریم کشورمان، بسیار افزایش یافته که بسیاری از خانم ها و خانواده های آنان قادر به تامین هزینه های درمان نیستند و طی ماه های گذشته، برخی از خانم ها با خروج از فرآیند درمان به شکل دردناک و غمناکی از بین رفتند.

اقبال‌نیا ادامه داد: علاوه بر هزینه عکسبرداری و آزمایش های دوره ای، فقط یک نوع آمپول این بیماران سرطانی که قبلا با یک میلیون و 900 هزار تومان قابل تامین بود، در حال حاضر، به 17 میلیون تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک دولت و سازمان‌های مربوطه تمام مشکلات را برطرف کنیم به امید انکه در هیچ خانه ای زن مبتلا به سرطان پستان نداشته باشیم.

وضعیت سرطان سینه در ایران

بنیان گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه در ایران گفت: هر 40 دقیقه یک زن به بیماری سرطان سینه مبتلا می شود و شیوع این بیماری در آقایان نیز از 1 درصد به 2 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پایین آمدن آمار سرطان سینه در آقایان و خانم ها و کنترل زودهنگام پیش از بروز عوارض جدی در بدن فرد در گرو آگاه‌سازی آنان از نشانه‌ها و علائم این نوع سرطان و تداوم برنامه‌های غربالگری و آگاه‌سازی در کشور است.

بنیان‌گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه ادامه داد: این پویش با اجرای طرح اثربخش آگاه‌سازی سرطان سینه به شیوه‌های گفت و گوی ساده و قابل فهم مطابق با گویش آنان و با ارتباط نزدیک با بدنه اجتماعی، توانسته نقش موثری در آگاه‌سازی جامعه زنان و آقایان ایرانی داشته باشد که نیاز به پیوستن افراد بیشتری به این پویش هستیم تا اهداف مدنظر محقق شود.

وی افزود: سرطان سینه براساس ویژگی و اثراتی که در بدن می گذارد، اگر فرد سریعتر از علائم و راه‌های مقابله با آن آشنا شود نیز به راحتی می‌تواند روند درمان را آغاز کند و آنرا شکست دهد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر