کد خبر: 104812
A

۱۵ نماینده مجلس: برای نظارت بر سند همکاری ایران و چین باید کمیسیون ویژه تشکیل بدهیم

در پی درخواست جمعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند همکاری ایران و چین مقرر شد این درخواست پس از بررسی کارشناسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

۱۵ نماینده مجلس: برای نظارت بر سند همکاری ایران و چین باید کمیسیون ویژه تشکیل بدهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس گفت: جمعی از نمایندگان درخواست اجرای ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس را ارائه کرده و با توجه به اهمیت سند جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و دولت خلق چین و ضرورت نظارت بر آن درخواست تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر این سند جامع را ارائه کرده اند.

به گفته وی طبق ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس این درخواست به پیشنهاد ۱۵ نماینده به رأی مجلس گذاشته می شود و در صورت تصویب اعضای این کمیسیون در جلسه علنی انتخاب خواهند شد.

امیرآبادی با بیان اینکه معاونت قوانین نیز پیشنهاد تشکیل چنین کمیسیونی را داشته گفت: اگر تشکیل این کمیسیون به تصویب مجلس برسد ۱۵ عضو آن در جلسات بعدی توسط صحن انتخاب خواهند شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در این باره گفت: ما از ساعت ۸:۱۵ صبح امروز جلسه ای در مجلس تشکیل دادیم که من در آن جلسه هم خدمت نمایندگان گفتم وظیفه ماست که کمیسیون یا گروه ویژه ای براساس آیین نامه این کار را انجام بدهند.

وی اضافه کرد: ما می توانیم این درخواست را در دستور کار قرار دهیم یا فرصت بدهیم که دوستان آن را بررسی کنند. اینکه در دستور قرار گیرد خلاف آیین نامه نیست و موافق و مخالف هم ندارد اما این اختیار مجلس است. ما می توانیم اجازه دهیم که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و بعدا برای رأی گیری در دستور کار گذاشته شود.

قالیباف همچنین گفت: کمیسیون تخصصی هم بداند که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مجلس باید به طور مرتب و منظم بتواند رصد و پیگیری لازم را در این باره انجام دهد.

براین اساس رأی گیری درباره تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند جامع راهبردی ایران و چین به جلسات بعدی مجلس و پس از بررسی در کمیسیون تخصصی موکول شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر