کد خبر: 104852
A

کشف تونلی از جنگ جهانی اول در فرانسه که ۲۷۰ آلمانی در آن زنده دفن شده‌اند+تصاویر

پس از فرو ریختن تونل وینتربرگ در ماه می ۱۹۱۷، تقریباً تمام سربازان آلمانی داخل آن طی شش روز از بین رفتند.

کشف تونلی از جنگ جهانی اول در فرانسه که ۲۷۰ آلمانی در آن زنده دفن شده‌اند+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از ایرلند تایمز، این حادثه در جریان نبرد دوم آیسن رخ داد، زمانی که فرانسوی‌ها سعی کردند آلمانی‌ها را در بهار ۱۹۱۷ به عقب برانند. سربازان آلمانی داخل تونل، متعلق به هنگ ۱۱۱ پیاده نظام بادن، بودند.

پس از پایان جنگ جهانی، هیچ یک از مقامات فرانسه و آلمانی نتوانستند تونل وینتربرگ یا نشانی از افراد داخل آن پیدا کنند. به همین دلیل، این تونل به صورت گمشده باقی ماند تا اینکه یک تاریخ‌دان به نام آلن مالینوفسکی و پسرش تصمیم گرفتند خودشان آن را پیدا کنند.

مالینوفسکی به طور منظم از بایگانی نظامی در Château de Vincennes بازدید می‌کرد و طی ۱۵ سال توانست انبوهی از نقشه‌ها، سوابق بازجویی زندانیان و توضیحات را جمع کند. در سال ۲۰۰۹، مالینوفسکی نقشه‌ای را کشف کرد که به نظر می‌رسید محل دقیق تونل را مشخص می‌کند. مالینوفسکی در آن زمان گفت: "من محل تونل را احساس می‌کردم و می‌دانستم که به آن نزدیک هستم و تونل جایی در زیر پای من است. "

با کمال تعجب، مقامات فرانسوی و آلمانی هیچ علاقه‌ای برای حفر تونل نداشتند بنابراین، در سال ۲۰۲۰، مالینوفسکی و پسرش پیِر، خودشان شروع به حفاری کردند و ورودی را پیدا کردند.

طبق گزارش‌های منتشر شده مالینوفسکی محل حفاری را پوشاند و سپس با مقامات منطقه تماس گرفت، اما چون پس از گذشت ده ماه هیچ اقدامی از سوی مقامات صورت نگرفت، خودش به سراغ خبرنگاران رفت.

گرچه هنوز کسی وارد تونل نشده است، اما مشخص شده که این مکان آخرین مکان استراحت صد‌ها سرباز آلمانی است که وقتی فرانسه در ۴ می ۱۹۱۷ درِ ورودی را بمب گذاری کرد، در آنجا زنده به گور شدند.

این انفجار باعث شد مهمات آلمانی که در داخل آن ذخیره شده بود منفجر شود. به مدت شش روز، سربازان داخل تونل خفه شدند یا خودکشی کردند. به طور معجزه آسایی، سه مرد آنقدر زنده ماندند که نجات پیدا کردند.

همانطور که یکی از بازماندگان به نام کارل فیسر نوشته است، "همه تشنه بودند و آب می‌خواستند، اما بی فایده بود. هیچ کس نمی‌توانست فرار کند. برخی به دنبال آب بودند برخی به دنبال راه فرار."

به گفته مالینوفسکی: "این سربازان همگی از کشاورزان، آرایشگران، کارمندان بانک بودند که به این جنگ آمده بودند و به گونه‌ای جان باختند که ما نمی‌توانیم آن را درک کنیم. "

آلمانی‌ها اغلب از جنگ جهانی اول به عنوان "جنگ فراموش شده" یاد می‌کنند و شاید بی توجهی مسئولان آلمانی به همین دلیل است. دیان تمپل-بارنت، سخنگوی کمیسیون جنگ گور‌های آلمان می‌گوید: "صادقانه بگویم ما از کشف این گور‌ها هیجان زده نیستیم. در حقیقت، این کشف، موضوعی بسیار تأسف آور است.

کشف تونلی از جنگ جهانی اول در فرانسه که ۲۷۰ آلمانی در آن زنده دفن شده‌اند

مالینوفسکی مقامات فرانسوی و آلمانی را مجبور کرد که به طور علنی محل بقایای سربازان را حفاری کنند. مالینوفسکی و فرزندش تاکنون محل ۹ سرباز را که در تونل وینتربرگ جان باخته‌اند را پیدا کرده‌اند.

اگرچه مقامات فرانسوی ادعا می‌کنند که این دو نفر، با کشف این مکان تاریخی، قانون را نقض کرده‌اند، اما مالینوفسکی معتقد است که کار او درست بوده است. او امیدوار است که مقامات این دو کشور این سربازان را در مکان مناسبی دفن کنند.

کشف تونلی از جنگ جهانی اول در فرانسه که ۲۷۰ آلمانی در آن زنده دفن شده‌اند

مالینوفسکی معتقد است که سربازان با تمام وسایل شخصی شان پیدا خواهند شد، زیرا این تونل‌ها محل زندگی آن‌ها در طول جنگ جهانی بوده است. او همچنین معتقد است که " پوست و مو و لباس آن‌ها مانند مومیایی‌ها هنوز سالم است". او تاکنون به دلیل احترام به مردگان از ارائه هرگونه عکس به مطبوعات امتناع کرده است.

به گفته مالینوفسکی "هر سربازی داستانی خواهد داشت، این بزرگترین کشف از جنگ جهانی اول خواهد بود."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر