کد خبر: 105032
A

عزت‌الله یوسفیان ملا: مردم می‌گویند ما دوباره به چه امیدی بیاییم رای بدهیم؟

نماینده آمل و لاریجان در چهار دوره اخیر مجلس شورای اسلامی ایجاد اعتماد عمومی در زمان فعلی و قبل از انتخابات 28 خرداد را مهمترین کار عنوان و تاکید کرد برای مردم نه اصولگرا و اصلاح‌طلب بلکه بیان واقعیت و ایستادن پای آن مهم است.

عزت‌الله یوسفیان ملا: مردم می‌گویند ما دوباره به چه امیدی بیاییم رای بدهیم؟

به گزارش دیده بان ایران؛ عزت‌الله یوسفیان ملا درباره تفاوت انتخابات 1400 با دو دوره اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «این انتخابات حتما با انتخابات پیش از این متفاوت است. اکنون ما مسائلی را تجربه می‌کنیم که قبلا نبوده است؛ تحریم فعلی در 42 سال گذشته بی‌سابقه بوده و همه اذعان دارند که هیچ کشوری در دنیا اینگونه مورد تحریم اروپا و آمریکا قرار نگرفته بود. تحریم در همه ابعاد با کمال تاسف در حال اعمال است، از فرد گرفته تا تحریم‌های اقتصادی و سیاسی. هیچوقت سابقه نداشته وزیر خارجه کشوری وارد سازمان ملل شود اما نتواند از این خیابان به آن خیابان برود. همچنین بیماری عالم‌گیر کرونا مسائل را تشدید کرده است. اتفاقات اقتصادی داخل کشور، کاهش ارزش پول ملی، نابه‌سامانی بورس و ... . اینها را وقتی کنار هم بگذاریم می‌بینیم که شرایط انتخابات امسال نسبت به گذشته بسیار متفاوت است.»

نماینده مردم آمل و لاریجان در دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی درباره رعایت الزاماتی که می‌تواند مشارکت در انتخابات را افزایش دهد، گفت: «ایجاد اعتماد عمومی مهمترین کار در زمان فعلی است تا انتخابات پرشوری را شاهد باشیم. ما بیش از دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در کشور نداریم. بالاترین مقامات در هر دو جریان مسئولیت‌ها را برعهده گرفتند اما مساله اشتغال، مسکن و سلامت و ... حل نشد. به همین خاطر حالت دلزدگی به مردم دست داده است. مردم می‌گویند ما دوباره به چه امیدی بیاییم. باید دوباره اعتماد مردم را به دست آورد. اگر توانستیم در این مدت اعتماد عمومی را جلب کنیم یقینا مردم پرشور حاضر خواهند شد.»

این فعال سیاسی تاکید کرد: «رای دادن فقط انداختن یک برگه کاغذ در صندوق نیست؛ رای دادن یعنی ایجاد امنیت اجتماعی، ایجاد رفاه اجتماعی. ما نسبت به کشورهای همسایه احساس امنیت داریم. چهار کشور همسایه ما از نظر امنیت، وضعیت مناسبی ندارند ولی ایران اسلامی امن است.»

رئیس سابق دادگستری آمل با بیان اینکه اصولگرا و اصلاح‌طلب فرقی برای مردم ندارد، افزود: «برای مردم بیان واقعیت و ایستادن پای آن مهم است. اگر صحبت‌ها با مردم راست باشد بر دل می‌نشیند و مردم قبول می‌کنند. وقتی دو جریان اصلی کشور حدود دو ماه مانده به این انتخابات مهم، یک کاندیدا نتوانسته‌اند معرفی کنند، علت این است که اعتماد عمومی را نتواسته‌اند جلب کنند. متاسفانه جریان سیاسی بعد از انتخابات به خواب فرو می‌رود و به محض اتمام انتخابات، دنبال کار خود می‌روند، در حالی که باید بایستند، پیگیری کنند، پاسخ دهند. البته ممکن است خود را هم به خواب بزنند.»

معاون سابق آموزش و تحقیقات قوه قضائیه با بیان اینکه مردم 42 سال است ثابت کردند که می‌آیند و خود می‌خواهند بسازند، گفت: «اگر مردم نتیجه‌ای نبینند، وعده‌ها عملی نشود و ... خطرناک است و ممکن است مردم در اقدام خود تجدیدنظر کنند.»

یوسفیان ملا ادامه داد: «هنوز افرادی که در حد ریاست جمهوری باشند اعلام آمادگی نکرده‌اند. آقای رئیسی و دیکر کاندیداهای مطرح هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند. اگر قرار بود کسی آمادگی داشته باشد تاکنون هر کدام از این آقایان مطرح باید نظر می‌دادند.»

منبع: پانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر