کد خبر: 105069
A

کواکبیان: حکم علی لاریجانی برای چین را روحانی زد/ زمینه سفر لاریجانی به چین را ظریف فراهم کرده بود

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: رئیس‌جمهور برای علی لاریجانی به عنوان مسئول پیگیری سند ۲۵ ساله ایران و چین حکم زده است.

کواکبیان: حکم علی لاریجانی برای چین را روحانی زد/ زمینه سفر لاریجانی به چین را ظریف فراهم کرده بود

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری در خصوص اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیرامون نقش کمرنگ لاریجانی در سند راهبردی با چین گفت: این بحثی که بعضی از دوستان اصولگرا راه انداخته‌اند که دولت چین به دلیل اینکه اعتمادی به دولت کنونی نداشت و خواستار این بوده است که مستقیماً نماینده‌ای از نظام معرفی شود بحث بی‌موردی است.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس دهم گفت: لاریجانی چندین سفر به چین داشته و از طرف رهبری در این موضوع پیگیر بوده است. لاریجانی رئیس مجلس و قبل از آن دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی به این نتیجه رسید که حکمی برای لاریجانی برای ارتباط با چین در موضوع سند راهبردی زده شود، تصریح کرد: رئیس‌جمهور برای لاریجانی به عنوان مسئول پیگیری قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین حکم زد تا جنبه دولتی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همین الان هم ظریف در ساختمان دفتر مطالعات وزارت امور خارجه مکانی را به لاریجانی داده است.

نماینده مجلس دهم ادامه داد: هماهنگی ملاقات وزیر خارجه چین با لاریجانی نیز توسط وزارت امورخارجه انجام شده است. در جریان امضای سند راهبردی و سفر اخیر وزیر خارجه چین به ایران، ظریف درخواست ملاقات با لاریجانی را به طرف چینی داد وگرنه سند راهبردی توسط وزرای امورخارجه دو کشور ایران و چین امضا می‌شد و نیازی به ملاقات وزیر امورخارجه چین با لاریجانی نبود.

کواکبیان با تاکید بر اینکه زمینه سفر لاریجانی به چین را ظریف فراهم کرده بود، گفت: لاریجانی با ۷ وزیر به چین رفت، چینی‌ها او را می‌شناختند و می‌دانستند از طرف رهبری ماموریت ویژه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر