کد خبر: 105071
A

نظر نشریه سیاسی سپاه درباره نشست روز گذشته وین/ از دست رفتن حاجت، بهتر از طلب کردن آن از نااهلان است

این نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه می نویسد: در بیانات امامین انقلاب نیز همواره لزوم تکیه‌بر توان داخلی مورد تأکید قرار گرفته است. مقام‌ معظم رهبری در این راستا می‌فرمایند: «یکی از شعارهایی که امام مطرح کرد و حقایق آن در روزگار دشمنی‌ها به‌خوبی روشن شد، سیاست خوداتکایی و ترویج شعار ما می‌توانیم بود. اهمیت این شعار در دوران تحریم‌های سخت خودش را بیشتر نشان داد».

نظر نشریه سیاسی سپاه درباره نشست روز گذشته وین/ از دست رفتن حاجت، بهتر از طلب کردن آن از نااهلان است

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه داخلی سیاسی که توسط معاونت سیاسی سپاه منتشر می شود درباره نشست روز گذشته اعضای برجام- منهای آمریکا- نوشت: 

دیروز نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شد. عراقچی، معاون ارشد ظریف که مسئولیت هیئت ایرانی در این نشست را بر عهده داشت در پاسخ به برخی سؤالات و شبهات همچون احتمال برداشتن اقدامات گام‌به‌گام توسط ایران و آمریکا، گفت: «حرکت گام‌به‌گام نداریم و در یک گام نهایی همه امور انجام می‌شود. ما اقدامات خودمان را بعدازآنکه آمریکایی‌ها انجام دادند و راستی‎آزمایی کردیم، صورت خواهیم داد. اینجا نیامدیم وقت خود را تلف کنیم، به‌طور مرتب گروه‌های کارشناسی را رصد می‎کنیم و اگر پیشرفتی وجود نیاید یا ببینیم طرف‌های مقابل جدی نیستند، به کار خاتمه می‌دهیم». این موضع مقتدرانه جمهوری اسلامی درروند مذاکرات دیروز بود که برآمده از سیاست‌های کلی نظام است.

گزاره‌های خبری: 1- در منابع دینی تأکیدات زیادی بر خوداتکایی و وابسته نبودن به فرهنگ بیگانه مشاهده می‌گردد. حضرت امیر (ع) در حکمت ۶۶ نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «از دست رفتن حاجت، بهتر از طلب کردن آن از نااهلان است». در قرآن کریم نیز اشاره به این امر شده که جامعه اسلامی جامعه‌ای است که روی پای خودش بایستد. «کزرع اخرج شطئه فازره فاستغلظ فاستوی علی سوقه؛ همانند زراعتی که جوانه‌های خود را خارج ساخته، سپس به تقویت آن پرداخته تا محکم شده و بر پای خود ایستاده است». (فتح /۲۹). 2- در بیانات امامین انقلاب نیز همواره لزوم تکیه‌بر توان داخلی مورد تأکید قرار گرفته است. مقام‌ معظم رهبری در این راستا می‌فرمایند: «یکی از شعارهایی که امام مطرح کرد و حقایق آن در روزگار دشمنی‌ها به‌خوبی روشن شد، سیاست خوداتکایی و ترویج شعار ما می‌توانیم بود. اهمیت این شعار در دوران تحریم‌های سخت خودش را بیشتر نشان داد». همچنین معظم له در بیانات نوروزی امسال خود نیز خاطرنشان کردند: «مسئله اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنند. در این سه چهار سال اخیر مدام گفتیم تحریم اگر برداشته شود، مثلاً فرض کنید این‌جوری می‌شود. این اگر اگرها اقتصاد را معطل و سردرگم نگه می‌دارد و این ضرر بزرگی است».

«گفتمان انقلاب اسلامی که برآمده از تعالیم وحیانی و عقلانیت مبتنی بر آموزه‌های اسلام است، با توجه به وجود اختلاف ماهوی و اساسی با گفتمان غرب، مسیری متمایز با فرهنگ غربی برای دستیابی به پیشرفت کشور ترسیم می‌کند که در آن وادادگی و امید بستن به بیگانه و دشمن جایگاهی ندارد. در سال‌های اخیر تجربه برجام نیز به‌خوبی ثابت نمود، آنچه باعث رشد کشور می‌شود، نه وابسته نمودن امورات کشور به مذاکرات بی‌نتیجه با غرب، بلکه تکیه‌بر توان داخلی برای بی‌اثر و خنثی کردن تحریم‌هاست؛ کما اینکه بی‌توجهی به این امر مهم، باعث معطل ماندن چندساله اقتصاد و در نتیجه آن، وارد آمدن فشارهای بی‌سابقه بر معیشت مردم شده است. (نویسنده: صادق احمدی)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر