کد خبر: 105079
A

رسانه نزدیک به جبهه پایداری: عراقچی بدون دلیل در وین حضور دارد/ تیم مذاکره کننده به امید آب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نبات در نشست برجام شرکت کرده است

با وجود اینکه سیاست قطعی نظام در خصوص برجام و نقض عهد آمریکا مشخص است دولت روحانی در یک عقب نشینی آشکار به گفت و گوهای غیرمستقیم با آمریکایی‌ها تن داده است. گفت‌وگوهایی که با عنوان «گروه‌های کارشناسی» در حال انجام است و رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران آن را هدایت می‌کند. رابرت مالی دیروز سیاست خصمانه آمریکا را در خصوص نشست وین تبیین کرده اما با این وجود تیم ایرانی از تمدید زمان گفت‌وگوها تا جمعه خبر داده است.

رسانه نزدیک به جبهه پایداری: عراقچی بدون دلیل در وین حضور دارد/ تیم مذاکره کننده به امید آب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نبات در نشست برجام شرکت کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری در انتقاد به نشست روزگذشته در وین نوشت: عراقچی روز گذشته در مصاحبه با پرس تی وی دور نخست مذاکرات برجام در وین را سازنده توصیف و عنوان کرد: مذاکرات در مسیر درستی به پیش می‌رود؛ اما فعلاً زود است که بخواهیم از موفقیت آمیز بودن آن صحبت کنیم.

 
 وی با ذکر این نکته که ایران برای برجام هزینه‌های سنگینی پرداخته است اعلام کرد: مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند تا جلسه دیگری را در روز جمعه در خصوص برجام داشته باشند.
 
ادامه این نشست در حالی است که رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران آب پاکی را روی دست مذاکره کنندگان دولت روحانی ریخته است.
 
او در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد تاکید کرد که دولت جو بایدن در پی رسیدن به توافقی جامع‌تر و طولانی‌تر از برجام است، توافقی که تمام فعالیت‌های ایران اعم از هسته‌ای و منطقه‌ای را دربر بگیرد.
 
مالی در این مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا، ان‌پی‌آر، که روز سه‌شنبه، ۱۷ فروردین‌ماه، منتشر شد در اظهاراتی توهین آمیز تاکید کرده که پافشاری ایران بر لغو تمام تحریم‌ها تنها یک معنا خواهد داشت و آن‌ این که ایران در وعده بازگشت به برجام جدی نیست!
 
این اظهارات به خوبی نشان میدهد که منظور دولت بایدن از بازگشت به برجام اجرای یک طرفه محدودیت‌های هسته ای از جانب ایران است و این کشور قصد ندارد 1500 تحریم تحمیلی در پسابرجام را لغو کند.
 
این در حالی است که سخنگوی دولت روز سه‌شنبه با اظهار خوش‌بینی نسبت به احیای برجام گفته بود: «در آینده‌ای بسیار نزدیک دولت آمریکا راهی جز خاتمه دادن به تحریم‌های یک‌جانبه ندارد.»

گزارش رجانیوز در حالی منتشر می شود که نشریه نیویورک تایمز در شماره امروزش نوشت: ایران و آمریکا در مورد مسیر بازگشت به برجام، به توافق رسیدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر