کد خبر: 105182
A

انتقادات تند علم الهدی از روحانی / مدیریت شان جاهلانه است

​ امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه دو نظریه در زمینه شیوع موج چهارم وجود دارد، بیان کرد: وزارت بهداشت درخواست کرد پروازهای ترکیه آزاد نشود اما عمداً آزاد شد، زیرا عده‌ای می‌خواستند مشارکت حداکثری را کاهش دهند، از سوی دیگر شرعا نمی‌توانیم کسی را متهم کنیم اما این قضیه هم مثل بقیه مصادیق مدیریت‌های جاهلانه است، زیرا همه می‌دانستند جریان پرواز به ترکیه منجر به شیوع ویروس انگلیسی می‌شود اما در عین حال دروازه ترکیه باز شد.

انتقادات تند علم الهدی از روحانی / مدیریت شان جاهلانه است
​به گزارش سایت دیده بان ایران آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه توقعات در زندگی زناشویی باید متناسب با امکانات و موقعیت باشد، بیان کرد: مسئولیت‌ها نیز باید متناسب باشد، نباید در زندگی توقعات بیجا داشت، زیرا توقعات بیجا باعث می‌شود تا در زندگی مشکل به وجود آید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکلی که این روزها شکل گرفته پیدایش موج چهارم ویروس منحوس کرونا و بیماری مستاصل کننده است، در این موج چهارم عنوان شده که تجمعات صورت نگیرد اما نماز جمعه مشهد از امتیازی برخوردار است و آن فضای باز صحن پیامبر اسلام (ص) است که در آن فاصله‌های اجتماعی قابل اجرا است و برگزاری نماز جمعه عامل شیوع این بیماری نیست.

 

وی افزود: برنامه‌ریزی در حرم رضوی نیز در این گونه مواقع با خود آستان قدس رضوی است، بدان معنا که تولیت محور است یعنی هر نوع برنامه‌ای که خارج از این بخواهد برگزار شود مشروعیت ندارد.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه گفته می‌شود در حرم امام رضا (ع) نباید ماسک بزنیم، اظهار کرد: باید توجه کنیم که عنایت و کرامت امام هشتم به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیرد، حرکات غیر معقول جزو کرامت ائمه قرار نمی‌گیرد و ماسک زدن لازمه حفظ سلامتی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اینکه گفته می‌شود بوسیدن در و ضریح حرم امام رضا (ع) مطهر و متبرک است و بوسیدنش اشکال ندارد هم جای بحث دارد، فردی که ناقل است و درب را می‌بوسد حرم آلوده می‌شود و این آلودگی به شما منتقل می‌شود، لذا در این برهه نباید کسی با بدن به در و دیوار نورانی متبرک شود.

 

آیت الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه آستان قدس در یک ماه فقط بیش از دو میلیارد تومان برای زوار ماسک خریده تا اصول بهداشتی رعایت شود، گفت: نباید دنبال خرافه رفت و لجبازی کرد، چرا که خود ائمه نیز سیره‌شان مبتنی بر رعایت اصول بهداشتی بوده است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه دو نظریه در زمینه شیوع موج چهارم وجود دارد، بیان کرد: وزارت بهداشت درخواست کرد پروازهای ترکیه آزاد نشود اما عمداً آزاد شد، زیرا عده‌ای می‌خواستند مشارکت حداکثری را کاهش دهند، از سوی دیگر شرعا نمی‌توانیم کسی را متهم کنیم اما این قضیه هم مثل بقیه مصادیق مدیریت‌های جاهلانه است، زیرا همه می‌دانستند جریان پرواز به ترکیه منجر به شیوع ویروس انگلیسی می‌شود اما در عین حال دروازه ترکیه باز شد.

 

وی افزود: با وجود نیمه شعبان و عید نوروز دو پیک زیارتی را پشت سر گذاشتیم و وضعیت شهر آبی بود، اما بعد از نیمه شعبان وضعیت شهر قرمز شد چون مسافران ترکیه برگشتند و این ویروس جاری شد، باید اصول بهداشتی حفظ شود اما این به معنای این نیست که مجامع دینی و عزاداری‌ها را تعطیل کنیم، متأسفانه دود برخی تصمیم‌های جاهلانه باید در چشم عبادت و دین مردم برود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: متأسفانه برخی مسئولان در کشور هرچه می‌گویند نتیجه عکس می‌دهد به طور مثال، برخی مسئولان گفتند کرونا تمام شده اما تمام نشد، گفتند در بورس سرمایه‌گذاری کنید اما مردم با سرمایه‌گذاری در بورس هستی خود را از دست دادند، گفتند در این سه چهار ماه گرانی نداریم اما اکنون گرانی روزافزون شده است.

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه امروز رشد سیاسی مردم ما را روی کره زمین هیچ ملت و کشوری ندارد و جوانان ما در فضای باز توسعه سیاسی این نظام متولد شدند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما با آمریکا مذاکره نداریم مگر اینکه تحریم‌ها لغو و راستی آزمایی شود، اما مسئولان مربوطه این سخن رهبری را با انجام برخی اقدامات نقض می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر