کد خبر: 10523
A

دبیرکل شورای دولت مصر خودکشی کرد

منابع مصری اعلام کردند که «وائل شلبی» متهم به رشوه خواری امروز (دوشنبه) در زندان خودکشی کرد.

دبیرکل شورای دولت مصر خودکشی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نوشته پایگاه خبری روزنامه مصری الیوم السابع، شلبی قاضی برجسته و دبیرکل شورای دولت مصر که دیروز (یک شنبه) از سمت خود استعفا داده و به دستور دادستان امنیتی کشور و به اتهام رشوه خواری بازداشت شده بود، صبح امروز (دوشنبه) در زندان با یک چفیه خود را حلق آویز کرد.

 
سید بحیری، وکیل مدافع دبیرکل مستعفی شورای دولت مصر نیز در گفت و گو با این روزنامه با بیان اینکه وی به دلیل وضعیت روحی نامناسب دیروز هنگام بازجویی از سوی دادستانی تهدید کرده بود که خودکشی می کند، اعلام کرد که با وجود تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از این مساله، شلبی امروز در داخل بازداشتگاه در مقر اداره نظارت بر امور اداری، خود را حلق آویز کرد.
 
دادستانی عالی امنیت مصر پیشتر دستور بازداشت شلبی به اتهام رشوه خواری در رابطه با پرونده موسوم به «رشوه بزرگ» را صادر کرده بود که «جمال اللبان» مدیر بخش خرید و فروش شورای دولت این کشور و دو مالک شرکت های خصوصی نیز دیگر متهمان بازداشت شده این پرونده هستند.
 
وائل شلبی به عنوان دبیر کل شورای دولت مصر که طی ۱۸ ماه گذشته در این سمت فعالیت می کرد، برای 6ساعت مورد بازجویی قرار گرفت و در جریان بازجویی نیز اسناد و مدارکی ارائه شد که دست داشتن وی در پرونده رشوه خواری را ثابت می کرد.

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر