کد خبر: 105257
A

مسعود مردانی: تریاک تاثیری بر درمان کرونا ندارد

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا: هیچ گونه ماده مخدر و حتی ویتامینی و یا مواردی نظیر گل بنفشه تاثیری برای مقابله با کرونا ندارند.

مسعود مردانی: تریاک تاثیری بر درمان کرونا ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود مردانی در واکنش به اینکه ماده مخدر تریاک بر درمان کرونا تاثیر مثبت می‌گذارد، گفت: تریاک بر درمان کرونا تاثیر مثبت ندارد و کشیدن و‌ خوردن تریاک در پیشگیری از کرونا هم تاثیری ندارد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: هیچ گونه ماده مخدر و حتی ویتامینی و یا مواردی نظیر گل بنفشه تاثیری برای مقابله با کرونا ندارند.

مردانی در مورد نگرانی و واهمه مبتلایان به کرونا برای مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: مبتلایان به کرونا که سطح اکسیژن خون آنها به ۸۵درصد رسیده باید به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند، در غیر این صورت بیماری آنها پیش رونده می‌شود و زمانی که سطح اکسیژن آنها به پایین‌تر از این میزان یعنی ۷۰ و ۶۵درصد برسد، حال آنها وخیم‌تر می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: درصد بیمارانی که با سطح اکسیژن ۶۵ درصد به بیمارستان‌های تهران مراجعه کردند، از دست رفتند. بنابراین اگر سطح اکسیژن مبتلایان به کرونا به زیر ۹۰ درصد رسید، حتماً باید با پزشک مشورت کنند.

مردانی همچنین یادآور شد: اما مبتلایانی که سطح اکسیژن آنها بالای ۹۳درصد و مشکلی ندارند، جایز نیست به بیمارستان مراجعه کنند و حتی نزدیک بیمارستان هم نشوند. این افراد نیازی به آزمایش، سی تی اسکن و پزشک ندارند. این افراد بهبود پیدا می‌کنند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان تاکید کرد افرادی که سطح اکسیژن آنها به زیر ۹۰درصد رسیده است حتما به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

 

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر