کد خبر: 105287
A

عراقچی: آمریکا تمایلی به رفع تحریم هاى دولت ترامپ ندارد

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در گفت و گو با NHK ژاپن به موضوع مذاکرات هسته ای با آمریکا و روند این مذاکرات پرداخت و گفت: ما در مسیر درستی حرکت می کنیم و فضای گفت‌وگوها سازنده و مثبت است. اما باید بدانیم که این کار آسان نخواهد بود ، بنابراین ما دوباره مذاکره خواهیم کرد و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

 عراقچی: آمریکا تمایلی به رفع  تحریم هاى دولت ترامپ ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در گفت و گو با NHK ژاپن به موضوع مذاکرات هسته ای با آمریکا و روند این مذاکرات پرداخت و گفت:  ما در مسیر درستی حرکت می کنیم و فضای گفت‌وگوها سازنده و مثبت است. اما باید بدانیم که این کار آسان نخواهد بود ، بنابراین ما دوباره مذاکره خواهیم کرد و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

 بزرگترین مانع احیای برجام این است که آمریکا تمایلی به متوقف کردن تحریم های اعمال شده توسط دولت ترامپ ندارد. 

 موضع ما این است که اگر آمریکا بخواهد به برجام برگردد، علاوه بر تحریم های مرتبط با برجام، باید کلیه تحریم‌های اعمال شده توسط دولت قبلی را لغو کند.

وی خاطر نشان کرد:  ما تصمیم گرفته‌ایم مستقیماً به وضعیت نهایی برویم. اقدامات متقابل ایران در پاسخ به نقض برجام، مانند تولید اورانیوم با غلظت ٢٠ درصد و استفاده از سانتریفیوژهای با عملکرد بالا، در این مراحل متوقف نمی شود و اگر آمریکا همه تحریم ها را لغو کند، ما هم به تعهدات خود عمل می‌کنیم.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر