کد خبر: 105433
A

آسوشیتدپرس: حادثه نطنز برای جلوگیری از احیای برجام بود

خبرگزاری آسوشیتدپرس حادثه نطنز را یک اقدام خرابکارانه توصیف کرد و نوشت: حمله روز یکشنبه به این تاسیسات هسته‌ای همزمان با مذاکرات درباره توافق هسته‌ای در وین، با هدف توقف در روند احیاء این توافق جهانی رخ داده است.

آسوشیتدپرس: حادثه نطنز برای جلوگیری از احیای برجام بود

به گزارش دیده بان ایران؛ آسوشیتدپرس حادثه نطنز را یک اقدام خرابکارانه توصیف کرد و نوشت: حمله روز یکشنبه به این تاسیسات هسته ای همزمان با مذاکرات درباره توافق هسته ای در وین، با هدف توقف در روند احیاء این توافق جهانی رخ داده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: برنامه هسته ای ایران در دهه گذشته، هدف تلاش های دیپلماتیک و حملات خرابکارانه قرار گرفته است که تازه ترین آنها حمله به تاسیسات زیرزمینی نطنز بود.

اسرائیل تحت ریاست بنیامین نتانیاهو وعده داده از احیای توافق هسته ای جلوگیری می کند و عمدتا مظنون اقدامات اخیر علیه ایران است. نطنز در اواخر دهه ۲۰۰۰میلادی مورد حملات سایبری مهمی قرار گرفت. حملات موسوم به استاکس باعث شد دستگاه های حساس از کنترل خارج شوند. کارشناسان و ایران این حمله را عمدتا کار آمریکا و اسرائیل می دانند.

این خبرگزاری آمریکایی در بخشی از گزارش خود آورده است: میزان آسیب به نطنز تاکنون نامعلوم بوده است. ایران هنوز تصاویری از این تاسیسات در تلویزیون دولتی این کشور نشان نداده است. معلوم نیست که هر گونه آسیبی قادر به رویت از هوا خواهد بود یا نه، زیرا دالان های محل استقرار سانتریفیوژها در زیر زمین قرار گرفته اند. ماهواره های ناسا نیز هنوز هیچ گونه نشانه انفجار در این تاسیسات را در روزهای شنبه و یکشنبه رصد نکرده اند.

آسوشیتدپرس افزود: تاثیرات بلندمدت برنامه هسته ای ایران در کل معلوم نیست. اگر این حمله فعالیت سانتریفیوژها در نطنز را متوقف کند آنها این فعالیت را در فردو انجام خواهند داد. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه وعده داده فناوری هسته ای این کشور به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

آسوشیتدپرس نوشت: این عملیات خرابکارانه در مقطع زمانی حساسی رخ داده است. دولت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران تلاش می کند دستاورد دیپلماتیک خود را از طریق مذاکرات وین حفظ کند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر