کد خبر: 105619
A

نماینده مجلس: اسرائیل باید یک بار و برای همیشه مجازات شود

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی گفت: طبق اطلاعاتی که داریم حادثه نطنز، یک اقدام هماهنگ بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و در آستانه مذاکرات برای امتیازگیری بیشتر بوده است.

نماینده مجلس: اسرائیل باید  یک بار و برای همیشه مجازات شود

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی توسط کشورمان گفت: بر اساس ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، دولت مکلف شد بلافاصله پس از تصویب قانون در راستای مصارف صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد اقدام کند.

وی افزود: با این اوصاف دولت موظف شد به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم در داخل کشور ذخیره کند. در ماده یک اشاره شده است که سازمان انرژی اتمی باید نیاز کشور را با اورانیوم با غنای بالاتر را هم بدون تاخیر تامین کند،بر این اساس ما توانایی تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد را داریم.

گلرو تصریح کرد: ظرفیت‌های ما برای افزایش درصد غنی سازی قابل توجه است. رهبر معظم انقلاب چندی پیش به بحث توانمندی و ظرفیت ایران برای تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد اشاره داشتند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دشمنان تصور می‌کردند با خیره سری و اقدامات تروریستی می‌توانند توانمندی هسته‌ای ما را متوقف کنند، اما ما نه تنها ظرفیت قبلی خود را محفوظ داریم و آن را ادامه می‌دهیم، بلکه برای افزایش درصد غنی سازی گام بلندی برداشته ایم و این موضوع طی نامه‌ای رسمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام شده است.

گلرو اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که داریم، این یک اقدام هماهنگ بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و در آستانه مذاکرات برای امتیاز گیری بیشتر بوده است. پیام ما برای رژیم صهیونیستی و آمریکا روشن است، هر قدر که شما اقدامات تخریبی تان را افزایش دهید ما هم ظرفیت‌های خود را افزایش می‌دهیم. یعنی روند پیشرفت دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل بازگشت است و با رشادت‌های دانشمندانمان با این اقدامات تروریستی عقب نمی‌مانیم.

وی در پایان گفت: از مسئولان دستگاه‌های امنیتی و نظامی انتظار داریم و دشمن صهیونیستی را یک بار برای همیشه مجازات و پشیمان کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر