کد خبر: 105879
A

سقوط ۹هزار واحدی بورس/ ۵۲۰ نماد منفی شدند +اسامی

بازار بورس با افت ۹هزار و ۲واحدی شاخص کل حدود ۰.۷درصدی به کار خود پایان داد.

سقوط ۹هزار واحدی بورس/ ۵۲۰ نماد منفی شدند +اسامی
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بازار بورس با افت ۹هزار و ۲واحدی شاخص کل  حدود ۰.۷درصدی به کار خود پایان داد.
 
بدین ترتیب بازار در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۴هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ هم وزن ۰.۲رصد افت کرد. امروز شاهد رشد بیش از یک درصد ۱۶نماد و افت بیش از یک درصد ۵۲۰نماد یپدیم. شاخص کل هم‌وزن نیز سرخپوش شد و با افت 901 واحدی به 432 هزار و 458 واحد رسید.
 
نمادهای اثرگذار بر شاخص کل
 
«فولاد»، «فملی» و «شستا»  سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی رابر  شاخص بور   داشتند و «فایراب» «ساراب » و «سدشت» سبزترین نمادها در روز سرخ بورس امروز بودند.
«ساراب»،«اپال»،«سیتا»۳ نماد پرتراکنش بورس امروز بودند.
 
ارزش معاملات بورس و فرابورس 
ارزش معاملات بورس امروز به حدود  رقم  1400 میلیارد تومان رسید و  ارزش معاملات فرابورس به رقم قابل توجه 5 هزار میلیارد تومان  رسید.
حقوقی‌ها امروز حدود ۴۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۸۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۶۹درصد یعنی ۵۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۵۲درصد از کل معاملات شد.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی» و «سرمایه‌گذاری‌های استانی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد وپاسار،شستا و وملل لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شرانل، پترولح وفایرا معطوف بود.
مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک پاسارگاد حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی نفت ایرانول با برتری حدود ۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در دو نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول صفر میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۲۰میلیارد تومان بود.

IMG_20210418_132511_093

IMG_20210418_132507_965

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر