کد خبر: 105980
A

غلامحسین اسماعیلی: به‌ بسیاری از زندانیان برای ۲۰روز مرخصی داده شد

رئیس قوه قضا، بخش‌نامه‎‌ صادر کردهک ه به بخش قابل توجهی از زندانیان ۲۰روز مرخصی داده شود- غلامحسین اسماعیلی، سخن‌گوی قوه قضا این خبر را به رسانه‌ها داده است.

غلامحسین اسماعیلی: به‌ بسیاری از زندانیان برای ۲۰روز مرخصی داده شد

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا در کشور اعلام کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی رئیس قوه قضائیه، بخشنامه‎‌ای برای اعطای مرخصی ۲۰ روزه به بخش قابل توجهی از زندانیان صادر شده و این بخشنامه در روز‌های آینده ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

گفتنی است برخی زندانیان بند هشت زندان اوین پیشتر و با شیوع موج چهارم کرونا با انتشار بیانیه ای نسبت به آن هشدار داده بودند. در بخشی از این بیانیه آمده بود: "ا زندانیان اعم از سیاسی، مالی و غیره و حتی اتباع خارجی، در بند هشت زندان اوین با توجه به پیک خطرناکی که پیش آمده و در راستای دستورات اکید ستاد مقابله با کرونا، که هرگونه تجمع را ممنوع نموده است بر ضرورت اعطای فوری و عاجل مرخصی ویژه ی کرونا به همه ی زندانیان اصرار می ورزیم و این اقدام را از مطالبات خانواده های هزاران زندانی در سراسر کشور می دانیم."

گفتنی است امیرسالار داودی، وکیل زندانی که بیش از سه سال است بدون دریافت مرخصی در حال تحمل حبس است پیشتر به کرونا مبتلا شده بود. 

آقای داودی اخیراً از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

بکتاش آبتین دیگر زندانی است که در نیمه ماه جاری به علت ابتلا به کرونا در درمانگاه اوین بستری شد.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر