کد خبر: 106164
A

نامه سرگشاده رئیس اداره ایثارگران شهرداری تهران به اعضای شورای شهر

رضا جلالی رئیس سابق اداره کل اداره کل ایثارگران شهرداری تهران در نامه ای سرگشاده خطاب به اعضای شورای شهر نسبت به ادغام این اداره اعتراض کرده و این تصمیم را غیر کارشناسانه ارزیابی نمود

نامه سرگشاده رئیس اداره ایثارگران شهرداری تهران به اعضای شورای شهر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  رضا جلالی رئیس سابق اداره کل اداره کل ایثارگران شهرداری تهران در نامه ای سرگشاده خطاب به اعضای شورای شهر نسبت به ادغام این اداره اعتراض کرد؛ 

متن نامه در ذیل آمده است:
 

حضور ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران

موضوع :انحلال اداره کل ایثارگران به بهانه ادغام با اداره کل رفاه

 

با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

 

آنچه که وظیفه نمایندگی مردم در شورای شهر ایجاب می‌کند حفظ، گسترش و پاسداشت فرهنگ گرانبهای ایثارگری در جامعه و تلاش در راستای گسترش هرچه بیشتر پایه‌های این فرهنگ مبارک در بین آحاد مردم است. شهرداری تهران به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای عمومی در کشور که متولی اداره پایتخت ایران است، قطعاً از وظیفۀ بسیار سنگینی دراین خصوص برخوردار است و یکی از ابتدایی‌ترین و پایه‌ای‌ترین این وظایف، تکریم و پاسداشت مقام خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران شهر تهران است.

حال که اداره کل ایثارگران شهرداری تهران در راستای گسترش فرهنگ ایثارگری و تکریم خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران با ارائه خدمات ارزنده در سه سال گذشته و همچنین ارائه ٣52 جلد کتاب‌های سرگذشت‌پژوهی به تعداد محلات شهر تهران، در طول سه سال متوالی در تلاش برای تکریم و گسترش فرهنگ ایثارگری در جامعه، از افتخار کسب مقام نخست در بین اداره‌های ایثارگران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌‎های اجرایی در کل کشور برخوردار شده است، شورای شهر تهران در یک اقدام نسنجیده اقدام به ادغام اداره کل ایثارگران در اداره کل رفاه نموده، که قطعا تبعات این اقدام اشتباه، مدّ نظر قرار نگرفته است.

جناب آقای مهندس هاشمی و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران! همچنان که آگاهید سال‌ها از سوی گروههای مختلف، اصلاح‌طلبان به نفی ارزش‌های اسلامی و انقلابی متهم شده‌ و به جامعه القا شده است که جریان اصلاحات و اصلاح طلبان به تمامه مخالف فرهنگ ایثارگری‌اند و در نتیجه آن اکثر خانواده‌های محترم جامعه ایثارگران ذهنیتی منفی نسبت به این جریان دارند و این اقدام شتابزده شورا که از 17 عضو حاضر 15 عضو آن، رأی به ادغام (انحلال) اداره کل امور ایثارگران داده‌اند، این ذهنیت را تقویت نمود.

تمام تلاش بنده و دیگر همکاران در اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران در سه سال گذشته، پیرامون شکستن این فضای فکری و برقراری یک رابطه مثبت و سازنده با جامعه ایثارگران (شهروندی و جامعه هدف ایثارگران شهرداری تهران) بوده است که نتایج آن در تقدیر چندباره ستادکل نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای مشاوران وزرا و دستگاههای اجرایی، از این اداره کل نمایان شده است.

اما شورای شهر در یک اقدام غیرمنطقی و شتابزده و با پیشنهاد یک فرد غیرمتخصص که آگاهی چندانی از خدمات ارائه شده توسط اداره کل امور ایثارگران به جامعه هدف ندارد، به بهانه ادغام در اداره کل رفاه، موجبات انحلال اداره کل ایثارگران را فراهم نمود. هدف این اقدام کوچک‌سازی شهرداری تهران اعلام شده است و از بین 65 هزار پرسنل شهرداری گویا 43 پرسنل خدوم و تلاشگر اداره کل ایثارگران مازاد بوده و باید تعدیل می‌شدند. بنده به هیچ عنوان با کوچک‌سازی مخالفتی نداشته‌ام، اما در شرایطی که نیروهای اداره کل ایثارگران در بخشهای دیگر شهرداری به کار گرفته می‌شوند، کوچک‌سازی هیچ معنایی ندارد.

جناب آقای مهندس هاشمی و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران! 

باید نظر شما را به این مهم جلب نمایم که بار منفی این اقدام در اذهان خانواده‌های ایثارگران به شدت بالا و در نتیجه آن اعتراض‌های عدیده‌ای را از طرف خانواده‌های ایثارگران شاهد بوده و خواهیم بود. تا حدی که اینجانب علیرغم اصرارهای فراوان برخی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، از تجمع آنان در مقابل شورای شهر و ساختمان مرکزی شهرداری تهران ممانعت به عمل آوردم.

همچنین به طور قطع، این مسئله تاثیر منفی در حمایت ایثارگران از شورای شهر فعلی تهران داشته که در زمان انتخابات پیش روی شورای شهر خود را عیان خواهد نمود. همچنین این نکته قابل توجّه است که قطعا شورای اسلامی شهر تهران در دوره بعد در صورت تغییر و در اختیار گرفتن سکّان آن توسط اصولگرایان، به احیای اداره کل ایثارگران اقدام خواهد نمود و این امر فقط و فقط موجب ثبت لکه ننگ انحلال و ادغام این اداره کل بر جبین اصلاح‌طلبان خواهد شد. بنده نه به عنوان مدیر کل ایثارگران، بلکه به عنوان جانباز 70 درصد و عضو کوچکی از جامعه بزرگ ایثارگران، صراحتاً اعلام می‌کنم که دوستان محترم شورای شهر، تیر خلاص را به پیکر نحیف اداره کل ایثارگران شهرداری تهران شلیک کردند.

همچنین در خصوص این ادغام و تعریف وظایف اداره‌های مختلف زیر مجموعه شهرداری تهران، توجه به این نکته مهم است که بیشترین در خواست‌های ارائه شده توسط خانواده‌های ایثارگران از این اداره کل موضوعاتی است که خارج از اختیارات اداره کل رفاه است. درخواست‌هایی مانند استخدام فرزندان، حمایت‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی، ارائه خدمات آموزشی و پزشکی از بخش‌های مختلف اعلام نیازهای خانواده ایثارگران از شهرداری تهران است، که در نتیجه آن اداره کل ایثارگران با تعریف وظایف مختلف در راستای تحقق این نیازها تأسیس شد، امّا تصویب ادغام اداره کل امور ایثارگران در اداره رفاه، تنها سردرگمی، ناامیدی و ناراحتی خانواده‌‌های ایثارگران محترم را در پی خواهد داشت.

 

آنچه که قویاً مورد تأکید است توجّه به این مطلب است که نیازهای خانواده‌های معظم ایثارگران صرفاً مادی نیست که با واریز وجهی ناچیز مرتفع گردد. بلکه در کنار نیاز مالی، آنچه امروز بیش از هر چیز نیاز به توجّه جدّی دارد، توجّه به دو مؤلفه سالمندی و مسائل خانوادگی در میان این عزیزان است و انتظار می‌رود تأمین این نیازها در صدر توجّهات قرار گیرد. 

امید است اعضای محترم شورای شهر با تجدیدنظر در تصمیم خود از ادامه دامن‌ زدن به ذهنیت مخالفت جریان اصلاحات با فرهنگ ایثار و شهادت جلوگیری نموده و همچنین خانواده‌های محترم ایثارگران شهرداری تهران را از سردرگمی و ناراحتی درآوردند.

در پایان از افراد معدودی که در شورای اسلامی شهر تهران از اداره کل امور ایثارگران پشتیبانی نموده و همدلی داشته‌اند، تقدیر و تشکر فراوان دارم.

 

خادم شهیدان و ایثارگران

رضا جلالی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر