کد خبر: 106230
A

انصارالله یمن «رستم قاسمی» را به تحریک کشورهای حوزه خلیج فارس متهم کرد

محمد علی الحوثی در مصاحبه اختصاصی با (اسپوتنیک) گفت: "شاید این اظهارات قاسمی برای تحریک کشورهای حوزه خلیج فارس برای نبرد مستقیم با آنها باشد. من اینطور فکر می کنم، اظهارات وی جز برای تحریک مطرح نشده است. "

انصارالله یمن «رستم قاسمی» را به تحریک کشورهای حوزه خلیج فارس متهم کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن در واکنش به اظهارات اخیر رستم قاسمی  در مورد کمک نظامی ایران به حوثی ها گفت: این  جز در چارچوب تحریک کشورهای حوزه خلیج فارس نیست.

محمد علی الحوثی در مصاحبه اختصاصی با (اسپوتنیک) گفت: "شاید این اظهارات قاسمی برای تحریک کشورهای حوزه خلیج فارس برای نبرد مستقیم با آنها باشد. من اینطور فکر می کنم، اظهارات وی جز برای  تحریک مطرح نشده است. "

رستم قاسمی وزیر اسبق نفت در بخشی از مصاحبه اخیر خود با پایگاه خبری روسیا الیوم ادعا کرده بود که ایران کمک‌های مشورتی و نظامی به یمنی‌ها می‌کند.

این در حالی است که روابط عمومی وزارت خارجه ایران روز جمعه سوم اردیبهشت  با صدور اطلاعیه‌ای به اظهارات رستم قاسمی، وزیر پیشین نفت و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ارتباط با کمک نظامی و حضور مستشاران نظامی ایران در یمن واکنش نشان داد و نوشت: 

حمایت جمهوری اسلامی ایران از یمن یک حمایت سیاسی است و ایران از روند مسالمت‌آمیز بحران یمن و تلاش‌های سازمان ملل "برای حل سیاسی این جنگ خانمانسوز" حمایت می‌کند.

اذعان نظامیان به حضور مستشاران و کمک نظامی به حوثی‌ها برای نخستین بار مطرح نمی‌شود. پیشتر نیز سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح از کمک‌های ایران به حوثی‌های گفته بود: «ما تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به آنها (حوثی‌ها) منتقل کردیم و یاد گرفته‌اند و خودشان موشک و پهپاد و سلاح در یمن تولید کنند. اینگونه نیست که ما از ایران موشک در اختیار آنها قرار دهیم. ما تجربه و دانش خودمان را به مردم یمن منتقل کرده‌ایم.»

 


 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر