کد خبر: 106304
A

هاشمی‌طبا: تاجزاده نه به دَرد می‌خورد و نه تایید صلاحیت می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: «هر روز یک اسمی مطرح می‌شود و ما نباید مشغول آن شویم. باید صبر کرده و ببینیم که چه کسانی نامزد و تایید صلاحیت می‌شوند.»

هاشمی‌طبا: تاجزاده نه به دَرد می‌خورد و نه تایید صلاحیت می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛  پس از شنیده شدن زمزمه‌هایی درباره کاندیداتوری احتمالی مصطفی تاجزاده، انتقادها و بعضاً حمایت ها از این فعال سیاسی اصلاح طلب تیتر بسیاری از رسانه های کشور شد.
هر چند تصمیم وی هنوز معلوم نیست، اما همین کاندیداتوری احتمالی نیز کارگزارانی‌ها را حسابی عصبانی کرده است. عصبانیتی که در اظهارات امروز محمد عطریانفر به خوبی مشهود است. او از تاجزاده یا دیگری نام نمی‌برد، اما در گفت‌وگویی با «خبرآنلاین» می‌گوید: «ما تمایل داریم اصلاح طلبان، واقع گرا باشند و دست از اتوپیا‌های دوراز دسترس بردارد، آرمان هم باید روی زمین پیاده شود. اگر هدف قله دماوند باشد برای وصول به آن ابتدا باید اینجا سوار ماشین شویم و مسیر چندین کیلومتری را طی کنیم تا به شهردماوند برسیم و بعد خود را به دامنه کوه برسانیم و از آن بالا برویم؛ یعنی باید زحمت بکشیم و تلاش کنیم. اینکه یکباره تصور کنیم راس قله دماوند هستیم نادرست است».
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، اما صراحت بیشتری به خرج می‌دهد. در واکنش به کاندیداتوری احتمالی تاجزاده به «ایلنا» می‌گوید: «این که حضور ایشان باعث شکاف اصلاحات می‌شود را باید جمع جبهه اصلاحات بررسی کنند.»
وی خاطرنشان کرد: «من با اصل اعلام کاندیداتوری فردی مخالف نیستم، مخصوصاً ایشان که یک‌سری صحبت‌های داشته‌اند و بعضی از دوستان هم به آن اشکال وارد کرده‌اند. به نظرم خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان ایشان را تائید کنند و فکر می‌کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می‌کنند یا خیر.»
مصطفی هاشمی‌طبا دیگر عضو شورای مرکزی کارگزاران، اما در گفت‌وگویی با «آزادی» صراحتا با کاندیداتوری احتمالی تاجزاده مخالفت می‌کند. او می‌گوید «تاجزاده نه به درد این کار می‌خورد و نه تایید صلاحیت می‌شود.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در عین حال معتقد است که این مساله هنوز در حد گمانه‌زنی است و نباید جدی گرفته شد. او می‌گوید «هر روز یک اسمی مطرح می‌شود و ما نباید مشغول آن شویم. باید صبر کرده و ببینیم که چه کسانی نامزد و تایید صلاحیت می‌شوند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر