کد خبر: 106375
A

سردار نقدی: همه دنیا تشنه‌اند فرمول و نسخه پیشرفت جمهوری اسلامی را بدانند

سردار نقدی معان هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: . همه تشنه‌اند که بدانند فرمول و نسخه‌ای که جمهوری اسلامی بدان عمل کرده و این‌گونه توانسته در برابر ابر جنایت‌کار تاریخ تاب بیاورد، چیست، ما وظیفه داریم و باید این کار را هرچه زودتر انجام بدهیم.

سردار نقدی: همه دنیا تشنه‌اند فرمول و نسخه  پیشرفت جمهوری اسلامی را بدانند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار نقدی در ابتدای این مراسم با قرائت آیاتی از سوره فیل و گرامیداشت سالروز پیروزی ایران بر آمریکا در صحرای طبس گفت: بیشتر از ۴۰ سال است که درگیر با شریرترین موجود و نظام تاریخ بشریتیم که از هیچ جنایتی برای اعمال استبداد و استعمار خود در حق ملت‌ها و کشورها صرف‌نظر نکرده است. این شیطان بزرگ میلیون‌ها نفر از مردم دنیا را کشته، شهرهای بزرگی را ویران کرده است و به نسل‌کشی اشتغال دارد. جا دارد تجربه ۴۰ سال مقاومت پیروزمندانه ملت ایران در برابر چنین شرور جهانی مدون شود و در اختیار همه ملت‌های دنیا قرار بگیرد. همه تشنه‌اند که بدانند فرمول و نسخه‌ای که ایران بدان عمل کرده و این‌گونه توانسته در برابر ابر جنایت‌کار تاریخ تاب بیاورد، چیست، ما وظیفه داریم و باید این کار را هرچه زودتر انجام بدهیم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم همه این موفقیت‌ها و علل پیروزی‌ها را در یک جمله و خلاصه بگوییم، اتصال این ملت به خداوند متعال و قدرت الهی است؛ جایی که فرمود «ان تنصروا الله ینصرکم»؛ اگر خداوند را کمک کنید، خداوند به شما کمک می‌کند، در ادامه هم فرمودند که إِن یَنصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ؛ اگر خداوند شما را یاری کند، هیچ‌کس نمی‌تواند بر شما غلبه کند، این همان نخ تسبیح همه موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ ملت ماست، در بعضی روزها این موضوعات تجلی پیدا کرده است. یکی از این روزها یوم الله ۵ اردیبهشت ماه در سال ۱۳۵۹ است. دشمنی که با تبانی عناصر نفوذی دولت وقت که در رأس آن فردی نفوذی بود و با کمک نفوذی‌هایی که در برخی سازمان‌ها داشتند، مخفیانه نیروهایش را وارد کرده بود تا عملیات کند اما آن‌طور ذلیلانه شکست خورد و مفتضحانه فرار کرد و جسدهای سوخته نیروهایش را باقی گذاشت.

عجیب است که آمریکایی‌ها از شکست‌ها مقابل ایران درس عبرت نمی‌گیرند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جا دارد که همه از این واقعه درس بگیریم. همه مردم دنیا بدانند که اگر به‌خاطر خدا در برابر این شیطان قیام کردند، همین‌طور به آنان کمک می‌شود. دشمن هم باید از این حوادث عبرت بگیرد، البته گویا که بنا ندارد عبرت بگیرد. تصور خیلی‌ها از آمریکا این است که مبنای مدیریت و برنامه‌ریزی‌اش براساس علم تجربی است، یعنی حوادث را کنار هم قرار می‌دهد، تجزیه و تحلیل می‌کند و مسیر خودش را مرتب تصحیح و بِروز می‌کند اما در مقابله با ملت ما می‌بینیم که این اتفاق رخ نمی‌دهد. آنان از مقابله و جنگ با ملت ما درس‌ها و عبرت‌های زیادی گرفتند و هربار شکست خوردند اما باز هم این راه را ادامه دادند. هر مسیری که اینها آمدند، شکست خوردند. اگر قدری عقل برایشان مانده بود که می‌توانستند تصمیم درست بگیرند، حتماً باید در روش خود تجدیدنظر می‌کردند.

واقعه طبس دست قدرت خداوند بود

وی با اشاره به واقعه طبس گفت: ماجراهایی را که این روزها در جریان است ببینید. چند سال پیش آمریکایی‌ها حیله و کلاهبرداری را در برجام به‌کار بردند اما دیدند که ملت ایران ایستادگی کرد، حالا هم دوباره آمده‌اند و می‌خواهند کلاهبرداری انتخاباتی کنند، تصورشان این است که مردم را آن‌طور که خودشان دوست دارند، فریب بدهند و کاری کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند و یا اگر شرکت می‌کنند رأیی ندهند که به‌ضرر آنهاست. ملت در این انتخابات درس بزرگی به آنان خواهد داد. برنامه‌ای که برای مأیوس کردن مردم ریخته‌اند و سناریویی که تنظیم کردند تا مشارکت در انتخابات را پایین بیاورند، شکست خواهد خورد و باز هم خواهند دید که این مردم، مردمی نیستند که با حیله و نیرنگ آنان میدان را خالی کنند. این دست قدرت خداوند بود که در ۵ اردیبهشت خودش را به‌وضوح نشان داد و در دیگر عرصه‌ها خودش را نشان خواهد داد.

دوران زورگویی آمریکایی‌ها دیگر تمام شده است

سردار نقدی گفت: جا دارد که دشمن هم به این روند خود خاتمه بدهد. روند زورگویی دیگر تمام شده است. مکتب دیکته کردن منافع یک گروه خاص کوچک با اسلحه و بمب و هواپیما و موشک به ملت‌های دنیا تمام شده است. سندهایی که به اسم سند راهبردی آمریکا هر از گاهی نوشته و منتشر می‌شود و آن دورانی که خودش را رهبر خودخوانده جهان خطاب می‌کند دیگر به پایان رسیده است. از این وضعیتی که در آن قرار گرفتند باید عبرت بگیرند. امروز چالش‌های عظیم داخلی که آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراگرفته است، نتیجه همین تفکر و عبرت نگرفتن از حوادث است که باعث شده است امروز به بن‌بست برسند. پایگاه‌های نظامی متعدد که برای زورگویی و تجاوز در منطقه ما پراکنده است، دیگر جواب نمی‌دهد و دودش تنها به چشم مردم آمریکا می‌رود.

تنها دستاورد پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، افول اقتصاد و امنیت اوست

وی نتیجه حضور چندساله پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را شکست توصیف کرد و گفت: اگر هدف این پایگاه‌ها تأمین منافع اقتصادی آمریکایی‌هاست، چین بدون داشتن یک پایگاه نظامی در دنیا با سرعت زیادی در حال جلو زدن از آنهاست. رئیس جمهور معزول آنها می‌گوید که "ما ۸ هزار میلیارد تومان در این منطقه خرج کردیم و هیچ چیزی دستگیرمان نشد". اگر هم هدفشان اعمال اراده و ترساندن مردم دنیا است، آن هم به نتیجه نرسیده است و هر جایی که این ارتش رفته است، دست از پا درازتر شکست خورده و برگشته است. نتیجه و برآیند پایگاه‌های نظامی آمریکا که امروز در دنیا برای زورگویی گسترش پیدا کرده، این بوده است که امروز رئیس جمهور آمریکا در هر کشوری وارد بشود، با شعارهای ملت‌ها و پرچم‌سوزانی‌ها مواجه می‌شود. در هیچ جایی از دنیا از او استقبال نمی‌شود.

نقدی تأکید کرد: نتیجه این جنگ‌افروزی‌ها و تجاوزهایی از جنس طبس هیچ چیزی جز بی‌آبرویی، بی‌اعتباری و تضعیف موقعیت برای ملت آمریکا نگذاشته است. اگر ملت آمریکا هوشمند باشند و دانشگاه‌های آنان قدری هوشمندی از خود نشان بدهند، باید در برابر کاخ سفید تجمع کنند و خواهان برچیدن پایگاه‌های نظامی آمریکا از گوشه و کنار دنیا شوند که برای آنان هیچ چیزی جز افول اقتصاد و امنیت آمریکا نداشته است.

اگر ۸هزار میلیارد دلار را خیرات کرده بودند، هواداران‌شان در منطقه بسیار بیشتر بود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر هم ادعای آمریکا این است که "من اینها را آوردم و دلسوزانه می‌خواهم امنیت برای مردم دنیا برقرار کنم"، هیچ‌کس چیزی جز شرارت از این ارتش ندیده و هر جایی که پایش باز شده است، جز جنگ و خونریزی حاصل نشده است. نه‌تنها جلوی هیچ جنگی گرفته نشده، بلکه جنگ‌ها بیشتر هم شده است. این ارتش آمریکا که در گوشه و کنار دنیا پراکنده شده است، هیچ فایده‌ای برای آمریکا و ملت‌های دنیا نداشته و همه‌اش ضرر بوده است. خوب است که آمریکایی‌ها بار دیگر تاریخ این ارتش و عملکرد آن را مرور کنند و با استفاده از واقعه طبس عبرت بگیرند. اگر پولی را که آنها خرج نظامی‌گری و تجاوز کرده‌اند به‌صورت خیریه در منطقه پخش کرده بودند، امروز نمی‌توانستیم به‌دلیل محبوبیت فراوانی که دولت آنها پیدا کرده بود در برابر مردم منطقه بگوییم بالای چشم آمریکا ابرو است. اگر کسی به‌اندازه ۸ هزار میلیارد دلار در این منطقه خرج کند و به مردم منطقه خدمات بدهد، همه مردم سرباز آنها بودند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بین منفعت اقتصادی خود در منطقه و نظامی‌گری یکی را انتخاب کنند. قطعاً مردم منطقه اجازه هر دو کار را بهشان نمی‌دهند. اگر می‌خواهند در منطقه حضور داشته باشند و از منابع و منافع منطقه برخوردار باشند و اقتصادشان را پیش ببرند، باید بساط ارتش‌شان را جمع کنند و بروند. اگر امروز به این پیام گوش ندهند به‌زودی این درس را ملت‌های منطقه بعینه بهشان ثابت می‌کنند و مجبورند که با افتضاح این حرف را گوش و منطقه را ترک کنند.

سردار سلیمانی جانش را برای محو تروریسم از منطقه گذاشت

سردار نقدی با اشاره به جنایت بزرگ آمریکایی‌ها در شهادت سردار سلیمانی گفت: آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین جنایت را در حق ملت ایران در زمستان ۱۳۹۸ با شهادت سردار محبوب این ملت و دشمن اصلی تروریسم بین‌المللی انجام دادند، سردار سلیمانی که جان خودش را برای محو تروریسم از این منطقه گذاشت. این ملت از انتقام این حادثه کوتاه نخواهد آمد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کوچک‌ترین انتقام این است که آمریکایی‌ها باید این منطقه را ترک کنند و این اتفاق حتماً رخ خواهد داد. آنان یا با زبان خوش از منطقه می‌روند و یا مردم منطقه با زبان زور آنها را بیرون خواهند کرد.

محمد منتظرقائم اولین شهید ما در رویارویی مستقیم با ارتش آمریکاست

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظرقائم گفت: یاد و خاطره شهید بزرگوار، سردار رشید اسلام، محمد منتظرقائم را گرامی می‌داریم که اولین شهید ما در رویارویی مستقیم با ارتش آمریکاست. همه شهدای ما از قبل از ۱۵ خرداد و حتی قبل از آن یعنی مرداد ۱۳۳۲ که آمریکایی‌ها جای انگلیسی‌ها را به‌عنوان قدرت متجاوز گرفتند، کسانی هستند که به‌دست آمریکایی‌ها شهید شدند اما بعضی‌ها مستقیماً با خود ارتش آمریکا درگیری پیدا کردند و اولین آنها شهید محمد منتظرقائم است. از شما تشکر می‌کنم که همت کردید و زندگی این سردار بزرگ اسلام را که از مبارزاتش با شاه آغاز می‌شود و در طبس به اوج خود یعنی شهادت می‌رسد به رشته تحریر درآوردید. این کتاب برای جوانان امروز که به‌دنبال الگوهای شایسته می‌گردند، می‌تواند دستاورد خوبی باشد. امیدوارم که رسانه‌ها بتوانند این کتاب را به‌خوبی برای نسل جوان معرفی کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر