کد خبر: 106429
A

دادستان اصفهان کشاورزان معترض را به برخورد تهدید کرد

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از ممنوع بودن هرگونه تجمع تحت عنوان مطالبات حوزه کشاورزی و زاینده رود بدون مجوز شورای تامین استان خبر داد و بر برخورد با عوامل مخل نظم عمومی تاکید کرد.

دادستان اصفهان کشاورزان معترض را به برخورد تهدید کرد

به گزارش دیده بان ایران؛  دادستانی انقلاب شهر اصفهان روز شنبه اعلام کرد که «هرگونه تجمع تحت عنوان مطالبات حوزه کشاورزی و زاینده‌رود بدون مجوز شورای تامین استان» ممنوع است.

در اطلاعیه این نهاد قضایی آمده است که مطالبات کشاورزان در سال‌های اخیر «موضوع سوء استفاده جریان‌های معاند قرار گرفته و عوامل نفوذی مترصدِ جهت‌دهی اعتراضات در راستای نیل به اهداف سیاسی و خرابکارانه خویش برآمده‌اند».

همچنین دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با تاکید بر برخورد با عوامل مخل نظم عمومی تصریح کرد: شناسایی مرتبط یا با گروه‌های معاند در دستور کار دستگاه‌های امنیتی قرار دارد.

اینده‌رود به طول افزون بر ۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

این رودخانه که علاوه بر جاذبه تفریحی و فرهنگی، همواره نقشی مؤثر در پایداری محیط زیست، تامین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی داشته، در دهه‌های اخیر به علت برداشت‌های غیرقانونی، انتقال آب از این حوضه به دیگر حوضه‌ها و استان‌ها، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای تبدیل و در پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

بازگشایی زاینده رود و تامین حقابه این رودخانه از جمله مطالبه کشاورزان اصفهانی است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر