کد خبر: 106588
A

نماینده تهران: ظریف را یا استیضاح می‌کنیم یا به دادگاه می‌‌فرستیم

مدیر اسبق خبرگزاری فارس، نوشت: «‌مطالب مطرح شده در فایل صوتی ظریف از بار ضد امنیت ملی برخوردار است.

نماینده تهران: ظریف را یا استیضاح می‌کنیم یا به دادگاه می‌‌فرستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ نظام‌الدین موسوی، نماینده تهران و مدیر اسبق خبرگزاری فارس، گفته: «‌مطالب مطرح شده در فایل صوتی ظریف از چنان بار ضد امنیت ملی برخوردار است که ضرورت دارد هیات رئیسان مجلس، سریعاً نشست اضطراری پارلمان برگزار کنند.

او افزوده: «درحال رایزنی با همکاران برای اعمال ماده ۲۳۴ [آیین‌‌نامه داخلی مجلس] یا استیضاح وزیر امورخارجی هستیم.

گفتنی است بنابر ماده ۲۳۴ آیین‌‌نامه داخلی مجلس، اگر ۱۰ نماینده یا یک کمیسیون‌، رعایت‌نشدن «شؤونات، نقض یا اجرانکردن» قانون ازسوی رئیس‌جمهور، وزیر یا مسؤولان مجموعه آنان را اعلام کنند، پس‌از بررسی فوری موضوع در کمیسیون مربوط، پس‌از ۱۰روز اگر کمیسیون این اتهام را وارد دانست و مجلس هم تایید کرد، ماجرا به دستگاه‌قضایی فرستاده و خارج‌از نوبت رسیدگی شود.

گفتنی است روز گذشته حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همین موضع به خبرگزاری فارس گفته بود: ظریف خودش استعفاء دهد در غیر اینصورت استیضاح و برکناری اش توسط مجلس انقلابی حتمی است!

همچنین روز گذشته خبرگزاری وابسته به قوه قضاییه از تشکیل پرونده قضائی ظریف در دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد و نوشت: 

در پی انتشار فایل صوتی طبقه بندی شده از وزیر امور خارجه از حیث جنبه عمومی جرم با دستور دادستان تهران، پرونده قضائی در دادسرای امنیت تهران تشکیل گردیده است.

این اطلاعیه می‌افزاید اتهام اصلی مطرح در این پرونده انتشار و قرار دادن اطلاعات طبقه بندی شده کشور در اختیار افراد فاقد صلاحیت می‌باشد که حسب مورد طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری، مباشران و معاونان این اعمال تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند و برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

بنا بر اطلاعیه فوق، جهت شناسایی عوامل ارتکاب جرم و نحوه وقوع آن و نیز تعیین سطح طبقه بندی اطلاعات افشا شده، ضمن استعلام از دستگاه‌های مسئول، دستورات لازم به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی صادرشده است.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر