کد خبر: 106629
A

کدام شهردار در تهران واکسن زده است ؟!

مدیرعامل شرکت شهر سالم اعلام کرد؛ واکسیناسیون کرونا بین مدیران و معاونان شهرداری تهران صفر است ولی حالا خبری مبنی بر واکسن خواری یک شهردار منطقه و خانواده اش منتشر شده و حناچی هم می گوید؛ خاطیان را به مراجع ذیصلاح معرفی می کنیم.

کدام شهردار در تهران واکسن زده است ؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پدیده واکسن خواری یا استفاده از واکسن گروه های اولویت دار از شهرداری آبادان شروع شد. فروردین امسال بود که موضوع سو استفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان شهرداری آبادان از سوی برخی مدیران این شهرداری با واکنش گسترده مردم روبرو شد.

این اقدام علاوه بر واکنش مردم با درخواست پیگیری قضایی برای خاطیان همراه و سبب شد تا وزیر بهداشت برخورد قانونی با خاطیان این تخلف را خواستار شود.سعید نمکی در نامه‌ای به رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت را صادر کرد.

 ماسک بر چهره داشتند/ نتوانستیم تشخیص دهیم دریافت کنندگان واکسن چه کسانی هستند

اما رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با بیان اینکه برخی در شورای شهر و شهرداری آبادان از سهمیه واکسن کرونای اختصاص یافته به پاکبانان واکسن تزریق کردند، گفت: با توجه به اینکه پاکبانان یکی از اولویت‌های تزریق واکسن هستند طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال می شود افراد معرفی شده طبق لیست واکسن کرونا دریافت کردند. 

شکراله سلمان زاده افزود: متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان که اسامی آنها در فهرست ارایه شده از سوی این شهرداری بود واکسن کرونا تزریق کردند و از آنجا که افراد هنگام تزریق واکسن ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنها برای همکاران میسر نشد اما نام این افراد در فهرست ارسالی از سوی شهرداری آبادان قرار داشت.

هنوز ماجرای واکسن خواری در آبادان داغ بود که خبرهایی هم از گلستان منتشر شد و 

در علی آباد کتول هم به جای واکسیناسیون پاکبانان شهرداری تعدادی از کارمندان و پیمانکاران شهرداری به همراه اعضای خانواده آنها واکسن کرونا دریافت کرده بودند. 

فهرست اسامی منتشر شود

پس از این دو مورد واکسن خواری در شهرهای آبادان و گلستان بسیاری از جمله اعضای شورای شهر تهران درخواست شفاف سازی و انتشار اسامی دریافت کننده واکسن کرونا را داشتند.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران از وزیر بهداشت درخواست کرد تا فهرست دریافت کنندگان واکسن کرونا در مجموعه مدیریت شهری کشور را  مشتمل بر نامف نام خانوادگی، محل خدمت، شغل و استان را منتشر کند.

انکار مدیران شهری تهران/ تزریق واکسن میان مدیران صفر است

پس از موضوع گلستان و آبادان اهالی رسانه به سراغ مدیران شهری تهران رفتند اما مدیران شهرداری تهران این موضوع را رد کردند، از جمله حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم که  دراین باره به فارس،گفت: تاکنون حتی یک مورد انجام واکسیناسیون کرونا بین مدیران و معاونان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر به ما گزارش نشده است.

تهران پاکبان زن ندارد/تخلف شهردار منطقه 

اما هنوز چند روزی از مصاحبه مدیرعامل شرکت شهر سالم نگذشته بود که خبری مبنی بر واکسن خواری در شهرداری تهران منتشر شد. برخی اعلام کردند تعدادی از کارمندان زن و مرد شهرداری یکی از منطقه های تهران به عنوان پاکبان معرفی شده و در لیست دریافت واکسن قرار گرفتند. در این لیست ۱۷۹ نفره، تعدادی از افراد خانم هستند؛ این در حالی است که در پایتخت هیچ پاکبان زنی وجود ندارد.

برخی از سهمیه های کارکنان بهشت زهرا به دیگر افراد تزریق شد

یکی از مسوولان شهرداری تهران نیز درباره موضوع اختصاص سهمیه واکسن به مدیران و کارکنان غیراولویت دار شهرداری به خبرنگار فارس، گفت: زمانی که سهمیه برای تزریق واکسن کرونا برای تطهیرکنندگان بهشت زهرا اختصاص داده شد برخی از کارکنان و تطهیرکنندگان طبق میل خودشان از تزریق واکسن امتناع کردند و به جای این افراد برخی دیگر واکسینه شدند. 

حناچی:بابت حساسیت ها ممنونم/ معرفی خاطیان احتمالی به مراجع ذیصلاح

این موضوع با واکنش پیروز حناچی، شهردار تهران هم همراه شد وی در صفحه شخصی خود در توئیتر گفت:از رسانه ها بابت حساسیت ها ممنونم. داده های تزریق واکسن در شهرداری تهران فورا بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، افراد خاطی احتمالی علاوه بر برخورد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.

شهردار تهران اعلام کرد: دستور دادم اسامی دریافت کنندگان در سایت شفاف بارگزاری شود.

تکذیب می کنیم/ زن پاکبان نداریم ولی واکسن اضافی را به زنان غرف بازیافت دادیم

علیرضا علی بخشی، معاون شهردار منطقه 6 تهران که گفته می شود، تخلف واکسن در این منطقه رخ داده و مدیران و همسران شان از سهمیه پاکبانان استفاده کرده اند، به خبرنگار فارس، گفت: مساله پیش آمده را به شدت تکذیب می کنیم. این موضوع فقط شیطنت رسانه ای است. شهردار، معاونین منطقه و رده های 3و 4 مدیریتی هیچ کدام واکن دریافت نکرده اند.

وی افزود: البته مقداری از سهمیه پاکبانان اضافه آمد که حدود 12 دز بود و این واکسن ها را به دیگر افرادی که در معرض ابتلا به کرونا بودند اختصاص دادیم.

معاون شهردار منطقه 6 تهران در پاسخ به این پرسش که گفته می شود نام تعدادی زن میان افراد واکسینه شده تحت عنوان پاکبان وجود دارد، گفت: این زنان یا مسوولین غرف بازیافت یا مسوول آموزش شهروندی هستند و از آنجا که در ارتباط مستقیم با شهروندان هستند و احتمال ابتلایشان به کرونا زیاد است، واکسن های اضافی را به آنها اختصاص دادیم.

تاکسیرانان در اولویت اند یا مسوول آموزش شهروندی؟

تزریق واکسن کرونا در کشور مدتی است که بر اساس لیست وزارت بهداشت و سند ملی واکسیناسیون آغاز شده و گروه هایی که پرخطر هستند مانند کادر درمان، تطهیرکنندگان بهشت زهرا (س) و پاکبابان واکسیناسیون آنها انجام گرفته و طی روزهای اخیر واکسیناسیون سالمندان هم به عنوان چشم و چراغ های خانه آغاز شده است.

مسوولان وعده  داده اند بزودی بر اساس اولویت ها واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام می گیرد ولی با این وجود برخی از مدیران شهرداری های مختلف برای دریافت واکسن کرونا صف را عبور کرده  و از سهمیه گروه های اولویت دار مانند سهمیه پاکبانان استفاده کرده اند که با واکنش مردم و مسوولان مواجه شده است.

پدیده واکسن خواری در شهرداری تهران در حالی مطرح شده که مدیرعامل سازمان تاکسیران پایتخت طی روزهای اخیر اعلام کرد، 200 راننده تاکسی به دلیل کرونا جان باخته اند و 100 هزار تاکسیران چشم انتظار دریافت واکسن هستند. در اتوبوسرانی هم وضعیت مشابه تاکسیرانی است و این دو سازمان بیشترین فوتی ها و مبتلایان به کرونا را داشته اند.

کرونا در حال جولان است و تعداد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به روزانه حدود 500 مورد هم رسیده ولی با این وجود برخی هر چند انگشت شمار بدون رعایت سهمیه و اولویت به فکر خود و خویشاوندانشان هستند و قطعا برخورد قضایی با آنها صورت خواهد گرفت.

 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر