کد خبر: 106723
A

هاشمی طباء: به نظر نمی‌رسد که احراز صلاحیت «جهانگیری» با مشکل مواجه شود

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای جهانگیری در آن مناظره مباحثی را مطرح کردند و در همان دوره نیز شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید کرد و به نظر نمی‌رسد که اتفاق خاص جدیدی رخ داده باشد که احراز صلاحیت ایشان با مشکلی یا مانعی مواجه باشد.

هاشمی طباء: به نظر نمی‌رسد که احراز صلاحیت «جهانگیری» با مشکل مواجه شود

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب و با اشاره به سخنان اخیر اسحاق جهانگیری در شبکه‌ اجتماعی «کلاب هاوس» و احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: نامزد شدن آقای جهانگیری به تصمیم شخصی خودشان مربوط می‌شود ولی حرفی که ایشان مطرح کردند که فعلا تصمیمم برای کاندیداتوری «نه» است ولی نمی‌گویم که نامزد نمی‌شود، یک حرف دوپهلو است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: من این احتمال را متصور هستم که آقای جهانگیری می‌تواند به عنوان نامزد در انتخابات مطرح شود ولی اینکه آیا او به عنوان نامزد اصلی و رای‌آور انتخاب شود، بحث دیگری است که باید تا زمان انتخابات برای رسیدن به این پاسخ منتظر ماند.

وی با اشاره به سایقه اسحاق جهانگیری در انتخابات ۹۶ و مناظره‌های انتخاباتی، تصریح کرد: آقای جهانگیری در آن مناظره مباحثی را مطرح کردند و در همان دوره نیز شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید کرد و به نظر نمی‌رسد که اتفاق خاص جدیدی رخ داده باشد که احراز صلاحیت ایشان با مشکلی یا مانعی مواجه باشد.

هاشمی‌طبا همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی از احزاب مانند کارگزاران از نامزدی جهانگیری حمایت کردند، خاطرنشان کرد: من در اینکه آقای جهانگیری را به عنوان نامزد مورد اجماع تمام اصلاح طلبان بدانم، کمی تردید دارم و این احتمال وجود دارد که فعلا اجماع کامل در حمایت از ایشان وجود نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که در در اردوگاه اصلاح طلبان کدام گزینه پتانسیل اجماع سازی را دارد، گفت: فعلا هیچکدام از نامزدها این اجماع سازی را نداشتند و به نظر می‌رسد که هنوز اصلاح طلبان به یک گزینه مشخص نرسیدند.

وی همچنین با اشاره به حمایت جهانگیری از محمدجواد ظریف، تصریح کرد: آقای ظریف نسبت به سردار سلیمانی مواضع مثبتی داشت و من تعجب می‌کنم که برخی جریان‌های سیاسی این انتقادات تند را علیه آقای ظریف مطرح می‌کنندو آقای ظریف گفت که دیپلماسی را خرج میدان کردیم. او بارها و بارها از نقش موثر و مهم شهید سلیمانی تقدیر و تجلیل کرد. متاسفانه برخی در داخل کشور می‌خواهند سیاه را سفید و سفید را سیاه کنند. اینکه برخی می‌خواهند حرف‌ها را وارونه و تحریف شده معنا کنند، چیز عجیب و غریبی است.

منبع: سایت خبری مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر