کد خبر: 106877
A

سخنگوی هلال احمر: واکسن کرونا رایگان است

قوسیان مقدم گفت: تمامی واکسن‌های توزیع شده در کشور به شکل رایگان است البته تامین واکسن از کشورهای خارجی رایگان نیست بلکه اعتبار آن از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین می‌شود.

سخنگوی هلال احمر: واکسن کرونا رایگان است

به گزارش دیده بان ایران؛ تامین واکسن کرونا برای جوامع یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود. هرچند طی یک سال اخیر به کررات از طریق سرمایه گذاری در شرکت‌های مطرح خارجی اقدامات برای تامین واکسن انجام شده است اما به دلیل اعمال تحریم‌ها تاکنون دوز واکسن درخواستی با میزان تامین آن کمتر بوده است. از سوی دیگر برای تامین واکسیناسیون عمومی مردم و رهایی از کرونا توجه به ظرفیت‌های تولید واکسن کرونای داخلی از اهمیت برخوردار است اما هنوز این ظرفیت به نتیجه نرسیده است.

 

محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی هلال احمر درباره آخرین اقدامات برای تامین واکسن کرونا گفت: تمامی واکسن‌های توزیع شده در کشور به شکل رایگان است البته تامین واکسن از کشورهای خارجی رایگان نیست بلکه اعتبار آن از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین می‌شود.

 
 

قوسیان مقدم با بیان اینکه واکسن از کشورهای خارجی خریداری و تحویل وزارت بهداشت و درمان می‌شود، افزود: برخی از جمعیت‌ها در سراسر دنیا به جمعیت هلال احمر واکسن اهدا می‌کنند. در این شرایط هم واکسن‌های اهدایی به وزارت بهداشت و درمان تحویل داده می‌شود. برای مثال حتی برای واکسیناسیون امدادگران هم از وزارت بهداشت و درمان درخواست واکسن کردیم. از واکسن‌های وارداتی خودمان هم بدون نظارت وزارت بهداشت و درمان استفاده نمی‌کنیم.

 

سخنگوی هلال احمر تصریح کرد: وضعیت واکسن کرونا در دنیا به شکل ویژه است. واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان به ایران منتقل می‌شوند.

 

قوسیان مقدم ادامه داد: قبل‌تر هم هلال احمر چندین دوز واکسن کرونا را تامین و وارد کشور کرده است.

او درباره نحوه تزریق این واکسن گفت: شرایط تزریق بر اساس تصمیم‌گیری وزارت بهداشت و درمان بر اساس اولویت‌های تعریف شده انجام می‌شود. باید به این نکته تاکید کرد که تمامی واکسن‌های تامین شده از سوی هلال احمر از طریق جمعیت‌های متعدد تامین شده است.

 

سخنگوی هلال احمر درباره اعلام آمادگی خیرین داخلی برای تامین واکسن کرونا افزود: اغلب کمک‌های بین المللی در حوزه تامین واکسن به شکل رایگان یا از شرکت‌ها خریداری شده است. تاکنون برای تامین واکسن داخلی با خیرین داخلی رایزنی نشده است.  

 

این مقام مسئول در زمینه اولویت کرونا در کشور ما تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی در قالب زدن ماسک، تهیه و توزیع ماسک باید مورد توجه قرار بگیرد. در صورت نیاز کمک‌های بین المللی را دریافت می‌کنیم. البته کمک‌های فراوان در این زمینه وجود داشته و امکان تهیه از داخل هم وجود دارد.

 

به گفته قوسیان توصیه می‌شود در صورت تمایل به کمک، ماسک توزیع شود.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر