کد خبر: 107132
A

رکورد ۲۲/۶ درصدی رد صلاحیت ها در انتخابات شورای شهر

تا اینجای کار ١٠ درصد داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی و ١۴ درصد از افراد باقی مانده توسط هیات‌های نظارت رد صلاحیت شده‌اند. این حرف معنایش رد صلاحیت ٢٢.۶ درصد کل داوطلبان است، یعنی ١۴.۶ درصد بیش از سال ٩۶

رکورد ۲۲/۶ درصدی رد صلاحیت ها در انتخابات شورای شهر
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بررسی در حاشیه صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، صدای خیلی‌ها را در آورده است. 
 
ماجرا طوری شده که حتی در ٢١ شهر به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده، تعداد داوطلبان به اندازه حدنصاب لازم برای برگزاری انتخابات نیست و ۵٠ شهر دیگر هم در معرض همین وضعیت قرار دارند.
 
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در دوره قبل انتخابات شوراهای اسلامی بیش از ٩٢ درصد نامزدها تأیید صلاحیت شده و توانسته بودند وارد گود رقابت شوند.
 
در سال ٩۶، در مجموع ٢٨۶ هزارم و ۴٢٠ نفر توانسته بودند صلاحیت خود برای ورود به صحنه رقابت را دریافت کنند و در مقابل هم ۶ هزار و ٢٩٢ نفر رد صلاحیت شدند.
 
اما امسال تا اینجای کار  ١٠ درصد داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی و ١۴ درصد از افراد باقی مانده توسط هیات‌های نظارت رد صلاحیت شده‌اند. این حرف معنایش رد صلاحیت ٢٢.۶ درصد کل داوطلبان است، یعنی ١۴.۶ درصد بیش از سال ٩۶ 

 

 

منبع: قرن

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر