کد خبر: 107210
A

اسد بیگی به سرنوشت حسن رعیت دچار شد!

امروز ۱۸ اردیبهشت ماه خبر خلع ید مالک نیشکر هفت تپه منتشر شد. در چند سال گذشته نام امید اسد بیگی بارها در رسانه ها منتشر شده و گمانه زنی های متعددی درباره جوانی که تا همین امروز مالک هفت تپه خوانده می شد منتشر شده است.اگر نام اسدبیگی را نشنیده اید ؛ حتما نام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را شنیده اید که کارگرانش گاه و بی گاه طی سالیان اخیر بخاطر عدم دریافت حقوق تحصن و اعتصاب و راهپیمایی می کنند. در حالی که مجلس اصولگرا تلاش دارد تا با اقدامات نمایشی دولت و سازمان خصوصی سازی را مقصر اصلی وضعیت مجتمع صنعتی شکرهفت تپه نشان دهد؛ تصاویر حمله به ستاد ⁧مهندس میرحسین موسوی⁩ در قیطره در سال ۸۸ نشان می‌دهد که مالک خلع ید شده مانند حسن رعیت چگونه یک شبه ره صدساله رفت!

اسد بیگی به سرنوشت حسن رعیت دچار شد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروز ۱۸ اردیبهشت ماه  خبر خلع ید مالک نیشکر  هفت تپه منتشر شد

 در چند سال گذشته نام امید اسد بیگی بارها در رسانه ها منتشر شده و گمانه زنی های متعددی درباره جوانی  که تا همین امروز مالک هفت تپه خوانده می شد منتشر شده است.اگر نام اسدبیگی را نشنیده اید ؛ حتما نام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را شنیده اید که کارگرانش گاه و بی گاه طی سالیان اخیر بخاطر عدم دریافت حقوق تحصن و اعتصاب و راهپیمایی می کنند.

در حالی که مجلس اصولگرا تلاش دارد تا با اقدامات نمایشی دولت و سازمان خصوصی سازی را مقصر اصلی وضعیت مجتمع صنعتی شکرهفت تپه نشان دهد؛ تصاویر حمله به ستاد ⁧مهندس میرحسین موسوی⁩ در قیطره در سال ۸۸ نشان می‌دهد که مالک خلع ید شده مانند حسن رعیت چگونه یک شبه ره صدساله رفت!

امید اسدبیگی نامش با فساد در شرکت کشت و صنعت نیشکر ‌هفت‌تپه بارها شنیده شده اما حالا به یک سوژه سیاسی میان فعالان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. 

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در یکی دو دهه‌ اخیر از پرحاشیه‌ترین شرکت‌های ایران بوده است. مشکلات مدیریتی و در پی آن اعتراضات کارگری با نام این کارخانه گره خورده است.

در ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۴ بود که روابط عمومی سازمان خصوصی سازی خبر مزایده این شرکت را منتشر کرد و سرانجام این شرکت دولتی در بهمن ماه ۱۳۹۴ و طی یک فرآیند قانونی در سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد. با این واگذاری صاحبان جدید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، دو شرکت زئیوس و آریاک بودند که با پیش پرداخت ۶۰ میلیارد ریال صاحب این شرکت عظیم شدند. مهرداد رستمی چگنی و امید اسدبیگی به ‌عنوان دو جوان ۲۸ ساله و ۳۱ ساله بودند که توانستند در مزایده این شرکت را خریداری کنند.

از همان زمان واگذاری شرکت کشت و صنعت هفت تپه، اعتراضات به نحوه واگذاری آغاز شد. برخی به زیان ده بودن شرکت در زمان واگذاری به دیده تردید می نگریستند و معتقد بودند این موضوع به آن دلیل مطرح شده است که خریداران، شرکت را با مبلغ کمتری خریداری کنند و برخی دیگر پیش پرداخت ۶۰ میلیارد ریال برای در اختیار گرفتن شرکتی که دارای ۲۴ هزار هکتار زمین مرغوب از قرار هر هکتار ۱۰۰ میلیون تومان می باشد را ناعادلانه می خواندند. عده ای نیز این پرسش برایشان مطرح بود که چگونه دو جوان ۲۸ ساله و ۳۱ ساله اهلیت خرید چنین شرکت بزرگی را داشته اند؟

به گزارش مهر؛ سال گذشته ۳۰ اردیبهشت ۹۹ بود که دادگاه اسد بیگی و شرکای هفت تپه در محل دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی تهران، شعبه سوم به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

بخشی از اظهارات مسعودشاه‌محمدی نماینده دادستان در دادگاه:

 مبلغ اتهام قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزها، بیش از ۱.۴ میلیارد دلار (۱.۴۸۰ میلیارددلار) بوده که در چند محور آمده است.

در یک قلم، اسدبیگی با شرکا قرارداد واردات خط تولید ۱۸ هزار تُنی نیشکر به مبلغ ۶۳۲ میلیون دلار را ثبت کرده که ۳۴۵ میلیون دلار را دریافت کرده، درحالیکه ارزش واقعی این خط تولید ۱۴ میلیون دلار بوده است و دست آخر هیچ وارداتی هم صورت نگرفته!

اقدام دیگر وی، دریافت ۳۸۰ میلیون دلار ارز مبادله‌ای برای واردات ربات‌های صنعتی برای بردهای الکترونیکی نیشکر هفت‌تپه بوده در حالیکه مجموع واردات بردهای الکترونیکی کل کشور از سال ۹۴ تا ۹۷ به میزان ۵۱ میلیون دلار بوده است!

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یک اتهام دیگر اسدبیگی، آلوده کردن مسئولین بوده است. اسدبیگی اعتقاد دارد هر کسی را در هر مقامی میتوان خرید! همسر استاندار  سابق خوزستان (شریعتی ) اعتراف کرده که هزینه سفر استاندار و خانواده وی (چندین خانواده و وابستگان) را اسدبیگی داده؛ هزینه بلیط‌ها و تور ۲۵ هزار دلار شده است!

اسدبیگی به‌واسطه شخصی به اسم علی اکبر میرزائی مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به همسر استاندار خوزستان داده است!

در ادامه اسدبیگی در دفاع از استاندار خوزستان گفت: دکتر شریعتی مردی شریف و پیگیری است. بله حامی من بوده و خوب هم از من حمایت کرده. ولی فرد متمولی است و چندین آزمایشگاه دارد و نیازی به ۲۵ هزار دلار من ندارد!

آخرین حرف های اسد بیگی دادگاه این بود من به آخر خط رسیدم. اینها می‌خواهند هفت تپه را از من بگیرند. بیایید از من بخرید.

هر چند اتهامات اسدبیگی بسیار سنگین بوده و وی بعنوان رئیس گروه صنعتی آریاک متهم است به سردستگی و تشکیل باند برای قاچاق عمده ارز متهم شد او برای رسیدن به اهداف خود مسئولین زیادی را نیز آلوده کرده و امروز در دادگاه هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به دادگاه ارائه نداد.

حال با حکم خلع ید هفت تپه یک پیروزی بزرگ برای کارگرانی رخ داد که سال ها در برابر یک واگذاری غیرقانونی و مشکوک ایستادند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر