کد خبر: 107221
A

ابراهیم رئیسی پس از بازگشت از سفر همدان اعلام کاندیداتوری می کند

سید ابراهیم رئیسی، در روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت برابر با عید سعید فطر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ، اعلام کاندیداتوری خواهد کرد و در همان روز و یا روز جمعه ۲۴ اردیبهشت، با حضور در ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور، رسماً برای نامزدی ثبت نام خواهد کرد.

ابراهیم رئیسی پس از بازگشت از سفر همدان اعلام کاندیداتوری می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته سایت خبری دیده بان ایران در گزارش خود از منابع آگاه از قطعیت کاندیداتوری رئیسی خبر داده بودند؛ نکته قابل تامل آنکه در دو بار قبلی که بحث رسانه ای حضور رئیسی در انتخابات داغ شده بود، طی هر دوبار علی نادری مسئول روابط عمومی قوه قضاییه، این اخبار را با قاطعیت تکذیب کرده بود اما حالا که ۲۴ ساعت از درز خبر نامزدی رئیسی گذشته است، هیچ تکذبیه ای از سوی علی نادری و دیگر نزدیکان رئیسی صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: رئیسی؛ عید فطر اعلام کاندیداتوری می کند؟/ جایگزین ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه کیست؟

رئیسی امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز در راستای سفرهای استانی خود به عنوان رئیس قوه قضاییه، عازم همدان است؛ فعالان سیاسی و رسانه ای امروز به دقت سخنان و مواضع رئیسی در همدان را استماع خواهند کرد؛ هر چند به احتمال بسیار زیاد رئیسی امروز در همدان حرف مستقیمی از انتخابات نمی زند اما اشارات و تعریض های احتمالی انتخاباتی او برای اهل فن قابل توجه و پیام آور است.

طی دو روز گذشته، دو فرد از جریان راست، یعنی پرویز سروری و سعید محمد مدعی شده اند که رئیسی برای کاندیداتوری اذن مقام معظم رهبری را اخذ نکرده است، اما در همین راستا برخی کانال های تلگرامی، اعلام کردند رییسی، دوشنبه دو هفته قبل در ضیافت افطار بیت رهبری مجوز‌ مهمی دریافت کرد که منابع خبری بسیار نزدیک به ایشان آن را مجوز‌ ورود‌ به انتخابات می دانند. در جلسه افطاری، رهبر انقلاب صرفا میزبان بودند و آیت الله رییسی نیز از مطرح کردن مستقیم حضورش در انتخابات آتی ریاست جمهوری از باب حیا امتناع می کند. بعد از اتمام جلسه هنگام خروج از دفتر معظم له، ابراهیم رییسی خطاب به حجت الاسلام حجازی می گوید که برنامه من برای حضور در انتخابات چیست؟ شما نکته و توصیه ای دارید؟ چه کنم؟ حجت الاسلام علی اصغر حجازی می گوید که مانند سال ۹۶ حضور پیدا کنید در انتخابات و مسأله ای نیست. بعد از این دیدار، رییسی به جمع بندی قطعی برای حضور در انتخابات رسیده است.

طی روزهای گذشته نیز، بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به سید ابراهیم رئیسی، با تشریح وضعیت و شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تبیین شاخص های رئیس قوه مجریه مطلوب آینده، از وی برای حضور و نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸خرداد دعوت کردند. نامه ای که نشان می دهد قاطبه مجلس نیز برای ریاست جمهوری نه روی قالیباف بلکه بر روی رئیسی نظر دارند.

منوچهر متکی نیز چند روز پیش در گفتگوی خود با یکی از خبرگزاری ها عنوان کرده بود که به نظر می‌رسد احتمال حضور  آقای رییسی در انتخابات نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

 

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر