کد خبر: 107277
A

نماینده مجلس: مجمع اجازه قانون گذاری ندارد

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه مجلس درباره بحث مناطق آزاد شد.

نماینده مجلس: مجمع اجازه قانون گذاری ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ سید غنی نظری در جلسه علنی امروز ( یکشنبه)  با اشاره به اصل ۱۱۲ قانون اساسی با یادآوری این که «مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت رفع اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان برای تشخیص مصلحت ورود می کند و  این یعنی مجمع مرجع رسیدگی به اختلافات است» ابراز عقیده کرد: متاسفانه مجمع به مرکزی برای قانون گذاری تبدیل شده که مجلس را تحت الشعاع قرار می دهد. مجمع اجازه قانون گذاری ندارد و توسعه اختیارات مجمع هم خلاف مقررات است. نمونه آن در بحث مناطق آزاد بوده که مجمع در مصوبه مجلس و دولت دست برده و قانون گذاری کرده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل مدعی شد: برای استان اردبیل چهار منطقه به عنوان منطقه آزاد و خلخال به عنوان منطقه ویژه مدنظر بود که مجمع آن را حذف کرد. این اقدام باعث یاس و ناامیدی در بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت استان می شود آن هم در شرایطی که فقط یک نقطه استان اردبیل بعد از تصویب دولت به عنوان منطقه آزاد تصویب شد، این موضوع ضمن ایجاد اختلافات داخلی در استان نمی تواند به توسعه و پیشرفت کمک کند. درخواستم از مجمع آن است که حتما مصوبه مجلس مدنظر قرار گیرد که در این مصوبه تمام مسایل و مشکلات دیده شده است.

قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت، در واکنش به این اخطار گفت: مجمع درباره کلیت یک مصوبه می‌تواند اظهار نظر کند، اینکه بخشی را تایید و بخشی را رد کند محل تامل است حتما از طرف مجلس موضوع پیگیری می شود تا به سرانجام برسد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر