کد خبر: 107337
A

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری: بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند

نشست فعالان حوزه بانوان کشور با رستم قاسمی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تهران برگزار شد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری: بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ رستم قاسمی در نشست با فعالان حوزه بانوان کشور گفت: امروز حال اقتصاد، سفره‌ها و معیشت مردم خوب نیست. مسائل فرهنگی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی آسیب دیده است. نرخ ازدواج کاهش و طلاق سه برابر شده است. بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر کوچ کرده‌اند. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که آیا حق مردم ایران که دهمین کشور از لحاظ منابع است درد، مشقت و رنج است، گفت: آیا نگه داشتن کشور و توقف دادن اوضاع کشور به خاطر یک توافق نامه به نام برجام صحیح و عاقلانه است؟ 

وی تاکید کرد: برجام گرچه با مشکلات زیادی مواجه است اما اتفاق خوبی که در آن افتاد این است که همه باور کنند ایران اهل تنش زدایی است و یک معاهده امضا شده بین ایران و ۵+۱ بود. 

قاسمی اظهار کرد: ما بر اساس سیاست های جمهوری اسلامی علاقه مندیم با همه دنیا ارتباط داشته باشیم و اگر آمریکایی ها می خواهند با ایران رابطه داشته باشند بی اعتمادهای گذشته را جبران کنند. 

وی با تاکید بر اینکه مشکل امروز کشور ناکارآمد است، تصریح کرد: به عنوان فردی که تجربه طولانی در حوزه های مختلف کشور دارم می‌گویم که ایران نباید چنین شرایطی را داشته باشد. امروز حدود ۸ میلیون بیکار در کشور داریم و مطمئنا باشید اگر بازار بزرگ ایران فعال شود اشتغال در کشور فعال می شود. 

وزیر نفت دولت دهم با بیان اینکه به جای توسعه خیریه‌ها باید ارتقای و توسعه کارخانه‌ها را در دستور کار قرار دهیم، تاکید کرد: کشور ما یک کشور ثروتمند به ویژه دارای ثروت نیروی انسانی مستعد است که می تواند طلسم تحریم‌ها را باطل کند. باور کنید در ایران مشکل قانون و برنامه نداریم بلکه نیازمند مکتب همگرایی به جای حرف‌گرایی هستیم. باید به جای حرف زدن اینبار زیپ دهان‌ها را ببندیم و بند کفش‌ها را برای عمل و خدمت راستین به مردم محکم کنیم. 

وی در بخشی از سخنان خود افزود: ما امروز و فردا باید در حوزه های مختلف از دبستان تا دبیرستان و دانشگاه‌ها  از مکتب شهید سلیمانی درس بگیریم.  

وی با بیان اینکه زنان ایرانی با یک دست گهواره را تکان می‌دهند و با یک دست جهان را می چرخانند، گفت: همانگونه که امام فرمود مرد از دامن زن به معراج می رود. امروز بانوان کشور می توانند نسبت به جمعیت در سهم مدیریت کشور حضور داشته باشند. زنان به جز شغل های سخت در همه حوزه‌ها فرق جنسیتی برای اداره کشور وجود ندارد. 

قاسمی تصریح کرد: انقلاب و جمهوری اسلامی در ایستگاه ۱۴۰۰ باید تغییر کند و این جز با تفکر جدید امکان پذیر نیست و باید ریل اقتصادی و مدیریت کشور را تغییر دهیم. ما برای نظام و انقلاب اسلامی خون دادیم و باید تا پای جان از انقلاب دفاع کنیم. ما نباید بین مردم ایران مرزبانی قائل شویم گر اینکه از دایره نظام و انقلاب خارج شده باشند. 

وی در پایان گفت: تلاش کنیم که مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر